مجله زیبایی

تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو در چیست؟ چه فرقی دارند؟

مهم ترین تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو در چیست؟ این سؤال بسیاری از افراد است که برای سلامتی و زیبایی خود اهمیت زیادی قائل هستند. بسیاری از افراد برای مراقبت و سلامتی پوست و موی خود از خدمات کلینیک‌های زیبایی و کلینیک‌های پوست و مو استفاده می‌کنند. اما شاید متوجه تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو نباشند. دراین مقاله از ایرانیجو به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو متفاوت است؟

همه افراد به یک اندازه به سلامت پوست و موی خود اهمیت نمی‌دهند. مراقبت از پوست و مو برای برخی جزء مهمترین مراقب‌ها به شمار می رود. اما بعضی دیگر فقط در صورت بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند.

بررسی تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو
بررسی تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو

در کلینیک‌ پوست و مو برای انتخاب روش درمان، سلیقه بیمار نقشی نخواهد داشت و با تشخیص پزشک انجام خواهد شد. اما در کلینیک‌ های زیبایی برای انتخاب روش زیبایی پزشک و زیباجو با یکدیگر به مشورت می‌پردازند.

در این میان شاید شما نیز جزء آن دسته از افراد باشید که تفاوت میان کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو را نمی‌دانید. بنابراین اگر سلامت پوست و مو برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، باید از این تفاوت‌ها آگاه باشید. که در ادامه برخی از این آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

تفاوت خدمات کلینیک زیبایی و کلینیک پوست و مو

پیش‌تر در مقاله‌ای با عنوان خدمات کلینیک زیبایی به طور کامل پیرامون این موضوع توضیح دادیم. اما لازم است بدانید که چه خدماتی در کلینیک زیبایی ارائه می‌شود، تا به طور اشتباه به آن مراجعه نکنید.

مرتبط:   مزوتراپی چیست؟ بررسی انواع مزوتراپی و کاربردها+ مزایا و عوارض

به عنوان مثال شما برای رفع مشکل آکنه و اسکار لازم است به یک مرکز معتبر درمانی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک متخصص درمان را انجام دهید.

در صورتی که شما مشکل ریزش مو و طاسی داشته باشید، مراجعه به کلینیک زیبایی چندان مؤثر نخواهد بود. چرا که در این کلینیک اولین راه‌حل برای شما کاشت مو است.

اما اگر برای حل این مسئله به کلینیک پوست و مو مراجعه کنید، در ابتدا عوامل و علل ریزش مو مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که موهای شما نتواند به طور طبیعی رشد کند، آنگاه از راه حل‌های دیگر مانند کاشت مو استفاده می‌شود.

تفاوب زیباجو با بیمار

در واقع باید بگوییم که کلینیک پوست و مو خدمات فراگیرتری نسبت به کلینیک زیبایی دارد. مهمترین خدمت این کلینیک درمان بیماری‌های پوست و مو است، به همین دلیل افراد مراجع به کلینیک‌های پوست و مو بیمار نامیده می‌شوند.

اما به افرادی که به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند زیبا جو گفته می‌شود، چرا که بنابر اختیار تصمیم به انجام روش‌های زیبایی گرفته‌اند.

مهمترین تفاوتی که باید از آن آگاه باشیم این‌است که پزشکان و کارشناسان در کلینیک پوست و مو، طبق استانداردهای بالایی آموزش دیده و انتخاب شده‌اند. این امر ممکن است بر میزان کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده اثرگذار باشد.

خدمات کلینیک زیبایی چیست؟

در کلینیک های زیبایی همانطور که از نام آن پیداست، خدمات زیبایی انجام خواهد شد و شامل خدمات درمانی نمی‌شود.

مرتبط:   بوتاکس بینی چیست؟ 5 مزیت اصلاح بینی با بوتاکس و معایب آن

بسیاری از افرادی که به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، به دنبال بهبود ظاهری با میل و سلیقه شخصی هستند. برخی از خدماتی که در یک کلینیک زیبایی ارائه می‌شود عبارتند از:  خدمات ماساژ، لایه برداری پوست،  و هر نوع روشی که در زیبایی پوست کمک کننده است.

در این میان برخی از کلینیک‌های زیبایی نیز وجود دارد که به واسطه برخورداری از کادر پزشکی خدمات گسترده تری دارند.

نکات مهم در انتخاب کلینیک زیبایی

امروزه تعداد زیادی از کلینیک‌ها وجود دارد، که خود را تحت عنوان کلینیک زیبایی معرفی می‌کنند. در واقع باید بگوییم که تعداد محدود و مشخصی از کلینیک‌های زیبایی وجود دارد که دارای مجوز و تحت نظارت وزارت بهداشت باشند.

راه تشخیص این مراکز از مراکز غیر معتبر علاوه بر مراجعه به سایت‌های مراکز ذیصلاح، استعلام و مشاهده پروانه بهره برداری، پروانه تأسیس، و پروانه پزشک متخصصی است که در آن مرکز حضور دارد.

مطابق قانون تمامی این پروانه‌ها باید در معرض دید عموم قرار بگیرند، تا مراجعه کنندگان بتوانند با استناد به آن‌ها به کلینیک زیبایی اعتماد کنند.  

کلینیک‌های زیبایی معتبر قبل از انجام هر گونه خدمات، ابتدا با انجام یکسری آزمایش‌ها سلامتی شما را بررسی می‌کنند. در صورتی که عمل زیبایی مورد نیاز خطری برای سلامتی شما نداشته باشد، تحت نظر فرد متخصص انجام خواهد شد.

شما با مراجعه به این کلینیک‌ها اطمینان خاطر دارید که با رعایت نکات بهداشتی لازم، توسط متخصصین مجرب تحت درمان قرار می‌گیرید. 

مرتبط:   لیپوماتیک چیست؟ چگونه انجام میشود؟ مزایا و عوارض lipomatic

خدمات کلینیک پوست و مو

همانطور که قبلا توضیح دادیم در کلینیک‌های پوست و مو به واسطه متخصصین مجرب بیماری‌های مربوط به پوست و مو درمان می‌شود. اما علاوه بر آن خدماتی نیز مرتبط با سلامت و مراقبت از پوست و مو انجام می‌شود.

درمان بیماری‌های پوستی نیازمند تخصص و دانش پزشکی است، که نباید در مراکز غیر معتبر انجام شود. برخی از خدماتی که در کلینیک پوست و مو انجام می‌شود شامل کاشت مو و ابرو، لیزر موهای زائد و خدمات مربوط به لاغری است.

در کلینیک پوست و مو زیر نظر متخصصان با تجربه بسیاری از خدمات مربوط به زیبایی نیز انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

  1. تزریق ژل و فیلر
  2. تزریق چربی
  3. تزریق بوتاکس
  4. مزوتراپی
  5. فیشیال صورت

نتیجه گیری

دراین مقاله راجع به تفاوت‌های کلینیک‌های زیبایی با کلینیک پوست و مو با شما صحبت کردیم. به طور خلاصه می‌توان گفت مهمترین تفاوت میان آن‌ها در نوع خدمات است.  خدماتی که در کلینیک پوست و مو انجام می‌شود، بیشتر جنبه درمانی دارد. اما در کلینیک‌های زیبایی خدمات متنوعی مرتبط با زیبایی پوست و مو انجام می‌شود.

ازطرف دیگر شما با خواست خود و بدون اجبار برای این عمل‌های زیبایی اقدام خواهید کرد. دیگر تفاوتهای کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو مربوط به انتخاب روش درمان، هزینه آن و بهره‌گیری از کادر پزشکی مجرب و آموزش دیده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا