سئو آنالیست یا تلحلیلگر سئو فردی است که مسئولیت تحلیل های فرایند سئو، ارائه پیشنهاد و ارائه گزارشات تشخیصی در خصوص سایت هدف و سایت رقبا ارائه کند. در ایراینجو به معرفی تحلیلگر سئو و وظایف او می پردازیم.
آشنایی با مدرس کلاس سئو
بنده حجت میرزائی کارشناس ارشد هوش مصنوعی هستم، و سالهاست در حوزه سئو فعالیت میکنم.
آشنایی مختصر
- مدیر سئوی سایت ایرانیجو
- مدرس دوره سئو مجتمع فنی کرج
- مدرس سئو جهاد دانشگاهی تهران
- منتورسئو و مشاور سئو
برای آشنایی با سوابق کاری و تحصیلی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
اگر دوست دارید که سئو را یاد بگیرید و خود به یک سئوکار تبدیل شوید، ما در کنار شما هستیم.
توانایی های تحلیلگر سئو چیست؟
یک تحلیل گر سئو باید توانایی های زیر را داشته باشد:
- آشنایی با تگ های مهم HTML و همچنین CSS
- آشنایی به اصول تولید محتوا و بازنویسی محتوا: نظارت بر تولید و درج محتوا و لینک سازی داخلی
- آشنایی با روش های آنالیز داده یا Data Analysis: جهت بررسی دادهها
- تسلط کامل بر Google Search Console و اسکریم فراگ (Screaming Frog)
- توانایی تحلیل سایت و رقبا با Ahrefs و SEM Rush
- آشنا با اصول و تکنیک های لینک سازی ( Link Building)
- توانایی اجرای کمپین های SEM
تحلیلگر یا آنالیزور سئو باید بتوانید داده های سایت هدف را از سرچ کنسول استخراج کرده و با تحلیل آنها در خصوص استراتژی تولید محتوا و تقویم محتوایی تصمیم گیری کند و پیشنهادات جدید و سازنده ارائه کند.
مسئولیت های تحلیل گر سئو چیست؟
یکی از افراد مهم در تیم سئو، تحلیلگر یا SEO Analyst است. مهم ترین کاری هایی که باید انجام دهد عبارتند از:
- مانیتور کردن و تحلیل کردن
- پیدا کردن Keyword Gaps جهت تولید محتوای زود بازده و موثر
- استراتژی های لینک سازی رقبا را بررسی کند و دلیل رشد آنها را پیدا کند
- معیارهای کمی و کیفی محتواهای سایت هدف و رقبا را تحلیل کند
- از نظر تکنولوژی سایت، توان تحلیل داشته باشد (کار با ابزار Wappalyzer)
- بررسی مشکل کنونیکال و مشکلات فنی سایت
- شناسایی کلماتی که به سادگی میتوان در آنها رتبه گرفت (Low Hanging Fruits) و شناسایی کلماتی که رتبه آنها در حال نزول است.
- گزارش دهی یا Reporting: تحلیلگر سئو در گزارشاتی که ارائه میدهد، مشکلات و راه حل را مشخص میکند.
نقش استراتژیست سئو
یک استراتژیست سئو، بصورت منظم در حال پایش رتبه های سایت هدف، و همچنین رتبه های رقبا است و آنها را بصورت گزارش های منظم در ابزارهایی مانند اکسل برای خود نگهداری میکند.
با مانیتور کردن منظم پروفایل بک لینک رقبا، و رتبه آنها، بهترین استراتژی های موثر برای لینک سازی خارجی و درج رپورتاژ را مشخص میکند.
همچنین سئو استراتژیست قادر است با تحلیل هایی که انجام داده است راهکارهایی پیشنهاد دهد که بدون هزینه و یا با کمترین هزینه، بهبود رتبه و KPI های مختلف را در سایت هدف به دنبال دارد.
جمع بندی
در این مقاله از https://iraniju.ir به بررسی ویژگی های تحلیلگر سئو و وظایف و مهارت های SEO Analyst پرداختیم. تحلیل گر SEO سایت شما را برای ایندکس شدن بهتر آماده میکند و با بررسی داده های موجود از طریق ابزارهای تحلیلی رتبه های سایت را بهبود میدهد و مشکلات فنی سایت را شناسایی و گزارش میکند.
سلام خسته نباشید مقالتون خوب و عالی بود