پکیج

تعمیر پکیج به عهده مستاجر است یا مالک؟

تعمیر پکیج به عهده مستاجر است یا مالک؟

در این بخش می‌خواهیم بدانیم که اگر مشکلی برای پکیج به وجود آمد، مستاجر مسئول برطرف کردن مشکل و تقبل هزینه‌ها است و یا صاحب خانه.

در بعضی از موارد باید مستاجر هزینه‌ها را تقبل کند و در بعضی موارد هم صاحبخانه ولی در بعضی از موارد خاص دو طرف باید با هم همکاری کنند.

بر اساس ماده‌ی 486 (قانون تملک آپارتمان) که گفته شده است: تعمیرات و کلیه مخارجی که در عین مستاجره برای امکان انتفاع از آن لازم است به عهده مالک است مگر آنکه شرط خلاف شده یا‌ عرف بلد بر خلاف آن جاری باشد و همچنین است آلات و ادواتی که برای امکان انتفاع از عین مستاجره لازم می‌باشد.

تعمیر پکیج به عهده مستاجر است یا مالک؟

زمانی که ماده 20 قانون مربوط به مستاجر و مالک در سال 1356 تصویب شد، رسیدگی به این امور و اختلافات میان مالک و مستاجر تا حد قابل توجه‌ای آسان و راحت شد.

با توجه به این قانون هزینه‌های مربوط به تعمیرات به دو دسته تقسیم بندی شدند:

  • تعمیرات کلی
  • تعمیرات جزئی (سطحی)

بر اساس این قانون، تمامی هزینه‌های تعمیرات کلی را مالک و هزینه‌های تعمیرات جزئی و سطحی را مستاجر باید تقبل کند.

این که تعمیرات جزئی است و یا کلی، باید با توجه به عرف آن مکان و منطقه تشخیص داده شود.

مرتبط:   ونتوری پکیج دیواری چیست؟ عیب یابی + تعمیرآن

تعمیر پکیج جزئی است یا کلی؟

تعمیر پکیج جزو تعمیرات کلی به حساب می‌آیند و صاحب خانه موظف است که قبل از تحویل خانه به مستاجر هزینه رسیدگی به پکیج را تقبل کند.

اما ممکن است در طول زمانی که مستاجر ساکن خانه است، مشکلی برای پکیج به وجود بیاید که در ادامه به طور مفصل در این مورد توضیح می‌دهیم.

در وهله‌ی اول باید دید که وضعیت پکیج موقع تحویل ملک به مستاجر چگونه بوده است.

همانطور که گفتیم هزینه‌ی تعمیر پکیج در دسته تعمیرات کلی ساختمان قرار گرفته است، و مالک موظف به پرداخت هزینه می‌باشد؛ ولی در صورتی که پکیج موقع تحویل به مستاجر، هیچ مشکلی نداشته است و سالم به مستاجر تحویل داده شده است و بعد از تحویل از روی استفاده‌ی غلط، سهل انگاری در زمین سرویس کردن پکیج و. . . دچار مشکل شود، مستاجر موظف است که هزینه‌ها را تقبل کند.

همانطور که گفتیم قطعه‌ی اصلی پکیج، برد پکیج است با توجه به این موضوع اگر برد دچار مشکل شود، تمام قسمت‌های پکیج نیز دچار مشکل می‌شوند و در نتیجه پکیج از کار می‌افتد.

برای اینکه بفهمیم هزینه‌ی تعمیر برد پکیج بر عهده‌ی مستاجر است و یا مالک، می‌بایست دلیل خرابی برد را مورد بررسی قرار دهیم.

مرتبط:   تعمیر پکیج در زنجان ✔️【لیست 10 تایی】⭐ سرویس تخصصی

این خرابی به 2 دلیل ممکن است رخ دهد..

اولین دلیل می‌تواند قدیمی بودن برد و استهلاک این قطعه در گذر زمان باشد. اگر دلیل خرابی برد بر این اساس باشد، مالک موظف به تقبل هزینه‌ها است.

دلیل دوم، رسیدگی نادرست و سرویس کردن پکیج به صورت نا منظم می‌باشد که باعث سرازیر شدن آب پکیج می‌شود. که در این صورت، مستاجر موظف است که هزینه‌ها را تقبل کند.

تعمیرات پکیج در کرج توسط تعمیرکار با تجربه و دوره دیده
تعمیرات پکیج در کرج توسط تعمیرکار با تجربه و دوره دیده
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا