سئو

الگوریتم کاساندرا گوگل در 2003 چه بود؟ Google Cassandra

در آوریل 2003 با به‌روزرسانی به‌اصطلاح کاساندرا، تیم ضد هرزنامه گوگل علیه محتوای پنهان اقدام کرد. وب‌سایت‌هایی که حاوی لینک‌ها و متن‌هایی بودند که در کد ذخیره شده بودند، اما برای کاربران قابل مشاهده نبودند، تحت تأثیر کاهش رتبه‌بندی گسترده قرار گرفتند. در ایرانیجو به بررسی آپدیت Cassandra گوگل می پردازیم.

الگوریتم Cassandra یا آپدیت کاساندرا گوگل

در ابتدای شکل گیری گوگل، و با جا افتادن آن، افراد مختلف و سئوکار ها برای بالا بردن رتبه سایت خود تلاش میکردند تا کلمات کلیدی و یا لینک هایی را در محتوا درج کنند که برای کاربر قابل دیده شدن نبود. گوگل همواره تلاش کرده تا جلوی ربته گرفتن سایت های نادرست را بگیرد.

الگوریتم کاساندرا گوگل Google Cassandra
الگوریتم کاساندرا گوگل Google Cassandra

در این راستا گوگل با رونمایی از الگوریتم کاساندرا تلاش کرد تا با تبادل لینک و محتوای پنهان مبارزه کند و جلوی روشهای سئوی کلاه سیاه که تا آن زمان مرسوم شده بود را بگیرد.

پر کردن کلمات کلیدی در عناصر پنهان دیگر ابزار موثری برای بهینه سازی وب سایت ها نبود. علاوه بر این، وب‌سایت‌هایی با تبادل لینک گسترده با سایر وب سایت ها با به‌روزرسانی کاساندرا جریمه شدند.

تاثیر الگوریتم کاساندرا بر رتبه سایت ها

با رونمایی از این آپدیت گوگل، سایت هایی که با پنهان کردن کلمات کلیدی در داخل محتوا و یا با ساخت لینک های اسپم رتبه گرفته بودند دچار افت رتبه شدید شدند.

مرتبط:   مدیر سئو کیست؟ وظایف SEO Manager چیست؟

جمع بندی

در تولید محتوا همواره به فکر کاربر و رفع نیاز او باشید، و از ابداع روشهایی برای دورزدن گوگل کامل پرهیز کنید. چرا که با یک بروزرسانی مانند الگوریتم کاساندرا (Cassandra) در زمان کوتاهی تمامی رتبه های خود را از دست خواهید داد. این الگوریتم با سایت های اسپم و سایتهایی که با مخفی کردن کلمات و لینک ها رتبه گرفته بودند مبارزه کرد.

منبع

5/5 - (1 امتیاز)

یکتانت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا