سئو

الگوریتم بوستون گوگل (Google Boston) کارکرد و روش بهبود امتیاز

یکی از اولین الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سایت ها الگوریتم بوستون بود که در سال 2003 توسط گوگل رونمایی شد. در ایرانیجو به بررسی Google Boston و شیوه کار آن می پردازیم.

الگوریتم بوستون چیست؟

گوگل بعد از اینکه در سال 1996 الگوریتم پیج رنک را برای رتبه بندی سایتها معرفی کرد و بکار گرفت، در سال 2003 نیز تصمیم به رونمایی از الگوریتم بوستون گرفت.

آشنایی با الگوریتم بوستون گوگل در سال 2003
آشنایی با الگوریتم بوستون گوگل در سال 2003

گوگل در الگوریتم Boston اعلام کرد که بصورت ماهانه محتویات وب سایتها را بررسی میکند و در آپدیت های بعدی بصورت روزانه یا هفته ای سایت ها را بررسی کرد تا محتوای بروزتر را شناسایی کند.

وظیفه و کارکرد الگوریتم بوستون چه بود؟

پیش از رونمایی از الگوریتم بوستون، گوگل بر اساس پیج رنک، صفحات را رتبه بندی میکرد، یعنی بر اساس میزان بک لینکهایی که صفحه گرفته بود. در 1 فوریه 2003 بسیاری از سایت ها بعنوان اسپم شناخته شدند و افت رتبه گرفتند، که دلیل آن رونمایی از الگوریتم بوستون بود.

در الگوریتم بوستون تمرکز گوگل بر روی بروزرسانی محتوا و صفحات سایت بود، این الگوریتم نرخ indexing در گوگل را بهبود بخشید و باعث شد که گوگل زودتر و بهتر بتوند محتویات وب سایت ها را ایندکس کند.

مرتبط:   الگوریتم کاساندرا گوگل در 2003 چه بود؟ Google Cassandra

چرا نام الگوریتم را بوستون گذاشتند؟

به مناسبت کنفرانسی که در سال 2003 در بوستون برگزار شد، گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای الگوریتم‌های جستجوی خود ارائه کرد. همنام شهری بود که کنفرانس در آن برگزار شد. در نتیجه، آن را “به روز رسانی بوستون” نامیدند.

اجزای این تغییرات ابتکاری در الگوریتم از این پس در فواصل زمانی کوچک پیاده سازی شدند. در همان زمان موتور جستجو فهرست خود را به روز کرد یا گسترش داد.

پیامد مستقیم به‌روزرسانی‌های بوستون، Google Dance بود، یعنی تغییرات قابل توجهی در رتبه‌بندی که هر بار که تغییر دیگری ایجاد می‌شد، رخ می‌داد. به روز رسانی بوستون سیگنال شروعی برای توالی سریع تغییرات بود.

جمع بندی

گوگل از سال 1996 تا کنون، همواره تلاش کرده تا با ابداع الگوریتم های مختلف، بهترین وب سایتها از نظر محتوا را شناسایی کند و به کاربر نمایش دهد، الگوریتم بوستون گوگل نیز تلاشی در همین راستا در سال 2003 بود. پس اگر تمایل دارید تا رتبه های پایدار داشته باشید باید بدنبال ایجاد ارزش برای کاربر باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا