جراح بینیمجله زیبایی

راههای کوچک کردن بینی در خانه ❔برای کوچک کردن بینی چه کنیم؟

آیا از اندازه بینی خود احساس بدی دارید؟ اگر شما نیز به دنبال راهی برای کوچک کردن بینی در خانه و بدون جراحی هستید، پس جای درستی آمدید! در این مقاله، ما در مورد چگونگی کاهش اندازه بینی به طور طبیعی و بدون نیاز به جراحی با شما صحبت خواهیم کرد. پس ایرانیجو را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

مزایای کوچک کردن بینی در خانه

چندین مزیت بالقوه برای کاهش اندازه بینی به طور طبیعی به جای جراحی وجود دارد. این مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

معرفی روشهای کوچک کردن بینی در خانه بدون نیاز به جراحی
معرفی روشهای کوچک کردن بینی در خانه بدون نیاز به جراحی
  1. خطر کمتر عوارض جانبی:  انجام عمل جراحی عوارضی مانند خونریزی، عفونت و جای زخم را به همراه دارد. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های طبیعی برای کاهش اندازه بینی از این خطرات جلوگیری کنید.
  2. بدون زمان ریکاوری: روش‌های طبیعی برای کاهش اندازه بینی معمولا نیازی به زمان بهبودی ندارند، در حالی که جراحی  به یک دوره بهبودی نیاز دارد.
  3. هزینه کمتر: روش‌های غیر جراحی کوچک کردن بینی معمولا هزینه کمتری نسبت به جراحی دارند.
  4. غیر تهاجمی: روش‌های طبیعی برای کاهش اندازه بینی عموما غیر تهاجمی هستند، در حالی که جراحی روشی تهاجمی است و نیاز به بیهوشی دارد.

چگونه اندازه بینی را به طور طبیعی کوچک کنیم؟

بزرگی بینی شما ممکن است به دلایل ژنتیکی باشد و یا آسیبی منجر به بزرگتر شدن آن شده باشد. اما در هر صورت چندین تکنیک و تمرین طبیعی وجود دارد، که می‌تواند به کاهش اندازه بینی و بهبود شکل آن کمک کند.

درمان‌های خانگی خاصی وجود دارد که به کوچک کردن اندازه بینی کمک می‌کند. ما قصد داریم در ادامه شما را با مؤثرترین راه‌های کوچک کردن بینی در خانه و جلوگیری از بزرگ شدن بینی آشنا کنیم. 

استفاده از ماساژ یخ برای کاهش سایز بینی

برخی افراد معتقدند که ماساژ یخ یکی از روش‌های درمانی خانگی است که به کاهش اندازه طبیعی بینی کمک می‌کند. زیرا این کار ورم بینی شما را کاهش داده و به آن فرم باریک و متناسبی می‌دهد.  

حقیقت اینست که اگر بینی شما به دلیل یک حادثه آسیب زا دچار تورم و بزرگتر شده است، قرار دادن یخ روی آن می‌تواند آن را سریعتر به شکل و اندازه اصلی برگرداند.

اما لازم است بدانید که یخ هیچ کمکی به تغییر اندازه طبیعی غضروف و استخوان‌ها نمی‌کند.  بنابراین یخ فقط می‌تواند به عنوان یک درمان  برای کاهش تورم بافت‌های داخل و اطراف بینی بعد از آسیب استفاده شود.

مرتبط:   تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو در چیست؟ چه فرقی دارند؟

کوچک شدن بینی با خمیر دندان

خمیر دندان یکی دیگر از داروهایی است که مانند سرکه سیب، سیر، زنجبیل و یخ در روش بالا به واسطه داشتن مواد ضد التهابی برای کاهش سریعتر ورم موثر است.  

همه این‌ها به شما کمک می‌کنند تا اندازه طبیعی بینی خود را پس از آسیب یا ضربه شدید به دست آورید. اما هیچ کاری برای تغییر شکل استخوان یا ساختار غضروف بینی انجام نمی‌دهند.

کوچک کردن بینی با ماساژ

ماساژ بینی با یکی از روغن‌های مورد علاقه‌تان می‌تواند چربی را کاهش دهد و ظاهر بهتری به بینی بدهد. سلولیت و سایر اسیدهای چرب را می‌توان با ماساژ دادن آن از بین برد.

چند قطره از روغن مورد نظر را بین دستان خود گرم کنید و بعد روی بینی بمالید. در حدود 5 دقیقه پهلوها و پل بینی خود را به صورت دایره‌ای با نوک انگشتان ماساژ دهید. به صورت روزانه این کار را تکرار کنید تا شاهد جادوی آن در کاهش سایز بینی خود باشید.

استفاده از آرایش برای کوچکتر نشان دادن بینی

برخی از تکنیک‌های آرایش می‌تواند به کوچک نشان دادن بینی کمک کند. این تکنیک‌ها شامل استفاده از آرایش برای برجسته کردن و کانتور کردن مناطق خاصی از صورت و ایجاد تعادل و تقارن است.

با انجام چند نکته زیرمی‌توانید با استفاده از آرایش بینی خود را کوچکتر نشان دهید.

1. از یک کانسیلر یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید تا مرکز بینی خود را برجسته کنید. این کار سبب باریک‌تر دیده شدن پل بینی خواهد شد.

2. از یک برنز کننده یا پودر کانتور یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید، تا دو طرف بینی خود را مشخص کنید. این کار یک سایه ایجاد می‌کند و بینی شما را باریک‌تر نشان می‌دهد.  

3. کانسیلر و برنز کننده را به خوبی با هم ترکیب کنید، تا از ایجاد ظاهری رگه دار یا غیر طبیعی جلوگیری کنید.

4. از یک هایلایتر در مرکز بینی و در نوک بینی خود استفاده کنید، تا شکل بینی واضح‌تر و ظریف‌تر به نظر بیاید.

مرتبط:   لیزر موهای زائد چیست؟ بررسی مزایا، عوارض و معایب آن

استفاده از زنجبیل برای کوچک کردن بینی

زنجبیل پودر شده می‌تواند چربی‌هایی را که روی بینی شما جمع شده است بسوزاند. در نتیجه بینی شما کوچک‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد.

برای این کار زنجبیل پودر شده و آب را مخلوط کرده و از آن خمیر غلیظی درست کنید. حدود 30 دقیقه خمیر را روی بینی خود بمالید و بگذارید به همان صورت باقی بماند. بعد از گذشت این زمان صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را به صورت روزانه تکرار کنید تا شاهد نتایج آن باشید.

کوچک شدن بینی با چسب

بعضی نوارهای چسبی وجود دارد که در قسمت بیرونی بینی استفاده می‌شوند و بینی را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

شستشوی بینی برای کوچک کردن آن

 یکی دیگر از تکنیک‌های کوچک کردن بینی شستشوی مجاری آن با محلول نمکی است. این کار می‌تواند به کاهش تورم و التهاب در بینی کمک کند، و آن را کوچک‌تر نشان دهد.

سوالات متداول

رشد بینی در چه سنی متوقف می‌شود؟

رشد بینی معمولاً در سن 18 یا 21 سالگی متوقف می‌شود، اما طول و عرض بینی ممکن است تا اواسط دهه 20 به دلیل رشد مداوم استخوان‌های بینی و استخوان‌های اطراف صورت ادامه یابد.

بعد از اواسط دهه 20، بینی نباید تغییرات قابل توجهی در اندازه یا شکل داشته باشد. مهم است بدانید که سن توقف رشد بینی، ممکن است در همه افراد متفاوت باشد.

آیا می توانم بینی خود را با فشار تغییر شکل دهم؟

تلاش برای تغییر شکل بینی با اعمال فشار به آن توصیه نمی‌شود. بینی دارای ساختار پیچیده ای است که از استخوان، غضروف و بافت نرم تشکیل شده است. تلاش برای تغییر شکل آن با اعمال فشار می‌تواند باعث آسیب شود.

آیا تمرینات بینی برای کاهش سایز موثر است؟

برخی ادعا می‌کنند که چندین تمرین صورت برای بهبود ظاهر بینی وجود دارد. بعضی از تمرینات صورت ممکن است به تقویت عضلات اطراف بینی شما کمک کند و ظاهری لطیف به آن ناحیه بدهد. هنگام انجام این تمرینات مراقب باشید، زیرا زیاده روی در آن‌ها یا انجام ندادن صحیحشان می‌تواند باعث آسیب شود.

آیا با افزایش سن بینی باریک‌تر می‌شود؟

با افزایش سن، بینی می‌تواند نازک‌تر شود. از آنجایی که پوست و ساختارهای زیرین صورت و گردن به مرور زمان خاصیت ارتجاعی و کلاژن خود را از دست می‌دهند، بینی ممکن است نازک‌تر و کمتر برجسته به نظر برسد. همچنین ممکن است به دلیل تغییرات در بافت اطراف مانند پوست یا استخوان یا به دلیل کاهش وزن، بینی نازک‌تر به نظر برسد.

مرتبط:   دستگاه سایناشور چیست؟ کاربردها + مزایا و معایب آن

آیا کاهش وزن باعث کوچکتر شدن بینی شما می‌شود؟

کاهش وزن ممکن است باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن بینی شود، زیرا کاهش وزن می‌تواند چربی و بافت صورت و گردن را کاهش دهد.

آیا کوچک کردن بینی به روش طبیعی امکان پذیر است؟

جراحی بینی تنها راه برای تغییر دائمی اندازه بینی است. این به این دلیل است که شکل بینی شما بر اساس غضروف و استخوان بینی شما است. ممکن است بتوان ماهیچه‌ها را با ورزش شکل داد، اما تنها راه برای تغییر شکل غضروف بینی جراحی زیبایی بینی است.

دلایل بزرگ شدن بینی

چندین دلیل بالقوه وجود دارد که باعث می‌شود بینی در طول زمان بزرگتر شود. یک احتمال این‌است لکه بینی به طور طبیعی با افزایش سن رشد می‌کند. همچنین بینی و سایر قسمت‌های صورت ممکن است تحت تأثیر تغییرات وزن و نوسانات هورمونی قرار گیرند.

در برخی موارد نیز، بینی فرد ممکن است به دلیل تغییرات در بافت اطراف، مانند پوست یا استخوان، بزرگتر به نظر برسد. از طرف دیگر آسیب یا ضربه به بینی نیز می‌تواند باعث تغییر شکل یا اندازه آن شود.

با انجام روشهای گفته شده میتوانید با جلوگیری از بزرگ شدن بینی، به کوچک ماندن آن کمک کنید، البته توصیه میشود هر روشی را حتما با مشاوره با متخصص انجام دهید و از انجام کارهای خودسرانه پرهیز کنید.

خلاصه کلام

در مقاله فوق در مورد راه‌های کوچک کردن بینی در خانه صحبت کردیم. این روش‌ها بطور طبیعی و بدون جراحی انجام می‌شود. هرچند استفاده از این تکنیک‌ها فواید زیادی دارد اما ممکن است به اندازه جراحی مؤثر نباشد و نتایج چشمگیری ندارد. روش‌های غیر جراحی به عنوان یک راه حل موقت برای کوچک نشان دادن بینی شما موثر است. اما اگر می‌خواهید نتایج دائمی را داشته باشید، برای کوچک کردن بینی باید از روش جراحی استفاده کنید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا