جراح بینیمجله زیبایی

علت بزرگ شدن بینی چیست؟ 👃 بررسی 7 عامل مهم بزرگی بینی

دلایل بزرگ شدن بینی چیست؟ این یکی از سؤالات افرادی است که به دنبال یک روش مناسب برای کوچک کردن بینی خود هستند. به راستی چرا بعضی افراد بینی‌های بزرگی دارند؟ ما در این مقاله از ایرانیجو قصد داریم که به شما را در رسیدن به پاسخ این سؤال کمک کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 عوامل موثر در بزرگ شدن بینی چیست؟

هر چند که بزرگی بینی تاثیری بر سلامتی نخواهد داشت، اما نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارد. بنابراین افراد زیادی به جهت بهبود شکل ظاهری خود، به دنبال روش‌هایی برای کوچک کردن بینی هستند.

چه عواملی باعث بزرگی بینی میشود؟
چه عواملی باعث بزرگی بینی میشود؟

اما قبل از هر چیز لازم است بدانیم که به چه دلیل بینی ما بزرگ شده است، تا روش مناسبی را برای کوچک کردن آن انتخاب کنیم. در ادامه تعدادی از مهمترین عوامل بزرگ شدن بینی را توضیح خواهیم داد.

  1. بزرگ شدن در اثر عوامل ژنتیکی
  2. بزرگ شدن بینی با افزایش سن
  3. تاثیر گرفتگی مجراهای بینی در بزرگ شدن آن
  4. وارد شدن ضربه به بینی 
  5. بزرگ شدن در سن بلوغ
  6. بیماری پولیپ بینی
  7. بزرگ شدن بعد از عمل

در ادامه به تشریح هر یک از این موارد برزگ شدن بینی می پردازیم.

بزرگ شدن بینی در اثر ژنتیک

یکی از دلایل بزرگی بینی، تاثیر گرفتن ظاهر بینی از ژنتیک است. همانطور که می‌دانید عامل ژنتیک در ظاهر افراد نقش تعیین کننده‌ای دارد. با وجود اینکه نمی‌توان نقش عوامل محیطی را نادیده گرفت، اما معمولا ظاهر افراد شبیه به والدین آن‌هاست.

بزرگ شدن با افزایش سن

با افزایش سن پوست بینی نازک‌تر شده و خاصیت ارتجاعی آن از بین می‌رود. ممکن است غضروف‌های بینی دچار ضعف شده و نوک آن افتادگی پیدا کند.

مرتبط:   سابسیژن چیست؟ انواع، مزایا و معایب + کاربرد ها و نحوه انجام

ضعف غضروف‌ها عاملی برای شکنندگی بینی می‌شود. و در نهایت تمامی این تغییرات دست به دست هم داده و سبب بزرگ دیده شدن بینی خواهد شد.

تاثیر گرفتگی مجراهای بینی در بزرگ شدن آن

یکی دیگر از علل بزرگی بینی می‌تواند گرفتگی حفره‌های آن باشد. همانطور که می‌دانید بینی دارای ماهیچه‌هایی است که به باز شدن حفره‌های آن کمک می‌کند.

زمان‌هایی وجود دارد که ما از این عضلات بیشتر استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال در زمان ورزش نیاز به ورود هوای بیشتری داریم. بنابراین اگر دچار گرفتگی بینی باشیم، این عضلات بیش از حد منقبض می‌شود. تکرار این انقباضات سبب بزرگ شدن قسمت پایینی بینی می‌شود.

اگر گرفتگی بینی در یکی از مجاری آن باشد، حفره‌ها و سینوس‌های بینی به صورت متقارن رشد نخواهند کرد. این عدم تقارن سبب بزرگ شدن یک طرف بینی خواهد شد.

وارد شدن ضربه به بینی

آسیب دیدن بینی در اثر ضربه و شکستگی آن نیز می‌تواند عاملی برای بزرگ شدن بینی باشد. ممکن است این شکستگی خیلی بزرگ نباشد، اما به مرور زمان و در اثر رشد استخوان ها، سبب بزرگی بینی فرد می‌شود.

زمانی که بینی شما در اثر صدمات دوران کودکی دچار کجی و رشد بیش از حد شده باشد، می‌توان با جراحی زیبایی بینی این مشکلات را برطرف کرد.

بزرگ شدن بینی در سن بلوغ

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در بزرگی بینی، تغییرات سن بلوغ است. این تغییرات معمولا از سن 9 سالگی شروع شده و تا 18 سالگی ادامه خواهد داشت. یکی از شرایطی که شما برای عمل جراحی بینی نیاز دارید، این‌است که سن بلوغ را پشت سر گذاشته باشید.

مرتبط:   میکرودرم ابریژن چیست؟ ✔️ 5 مزایا و عوارض آبریژن پوست

در این دوران بینی افراد بیشترین رشد خود را خواهد داشت، که به دلیل بروز تغییرات در میزان هورمون‌های رشد است. بعد از گذشت سنین بلوغ رفته رفته افزایش رشد بینی متوقف خواهد شد که زمان توقف آن در افراد متفاوت است.

بیماری پولیپ بینی

پولیپ توده‌هایی است که بر روی مخاط بینی رشد می‌کند و در صورت درمان نشدن می‌تواند مشکلاتی را برای بیمار بوجود بیاورد. یکی از این مسائل بزرگ شدن پولیپ و فشار آوردن آن به حفره بینی است.

زمانی که به دیواره داخلی بینی فشار وارد می‌شود، استخوان‌ها آهسته رشد کرده و بینی پهن‌تر دیده می‌شود.

بزرگ شدن بعد از عمل

انجام عمل رینوپلاستی ممکن است یک سری عوارض را برای بیمار به دنبال داشته باشد. یکی از این عوارض تورم بینی بعد از عمل است. بسته به نوع جراحی این تورم ممکن است تا ماه ها بعد از عمل نیز ادامه داشته باشد.

برای پشت سر گذاشتن دوران نقاهت لازم است دستورالعمل های پزشک را به خوبی دنبال کنید. اما گاهی نوعی تورم مزمن بعد از جراحی اتفاق می‌افتد و سبب جمع شدن آب میان بافتی در زیر پوست می‌شود. در صورتی‌که این مایع میان بافتی رسوب کند، تبدیل به بافت می شود و در نتیجه بینی بزرگتر دیده می‌شود.

دماغ بزرگ

اگر فکر میکنید بینی شما بزرگ است بد نیست چند عکس از دماغ بزرگ را مشاهده کنید تا متوجه شوید به چه دماغ هایی بزرگ گفته میشود.

نمونه بینی بزرگ خانم ها
نمونه بینی بزرگ خانم ها
عکس دماغ بزرگ زن
عکس دماغ بزرگ زن
نمونه بینی بزرگ آقایان
نمونه بینی بزرگ آقایان
عکس دماغ بزرگ مردانه
عکس دماغ بزرگ مردانه

رشد بینی تا چه سنی ادامه دارد؟

در پاسخ به این سؤال که چه زمانی رشد بینی متوقف می‌شود، باید بگوییم که زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. در برخی افراد با پایان یافتن سن بلوغ دیگر شاهد افزایش رشد بینی نخواهیم بود. اما در برخی دیگر ممکن است همچنان با افزایش سن باز هم اندازه و شکل بینی تغییر کند.

مرتبط:   تفاوت کلینیک زیبایی با کلینیک پوست و مو در چیست؟ چه فرقی دارند؟

اما به طور کلی رشد بینی افراد تا سپری شدن دوران بلوغ ادامه خواهد یافت. دلیل این اتفاق رشد افراد نیست، بلکه در اثر بروز تغییرات در استخوان‌ها ، غضروف‌ها و پوست بینی رخ می‌دهد.

کوچک کردن بینی در خانه

حال که با دلایل بزرگی بینی آشنا شدیم شاید یکی از دغدغه‌های شما، پیدا کردن روش‌هایی برای کوچک کردن بینی باشد. بسته به اینکه دلیل بزرگ شدن بینی شما چیست، می‌توانید به دنبال بهترین راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل باشید.

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای کوچک کردن بینی انجام عمل جراحی است. با این وجود راهکارهایی نیز وجود دارد که می‌توان بدون انجام عمل جراحی، بینی خود را کوچک کنید. پیش از این ما در مقاله‌ای با عنوان راه‌های کوچک کردن بینی در خانه، شما را با روش‌هایی طبیعی برای کاهش سایز بینی آشنا ساختیم.

 پیشنهاد ما این‌است که قبل از انتخاب روش‌های تهاجمی برای کوچک کردن بینی خود به آن نگاهی بیندازید.

خلاصه کلام

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مهمترین دلایل بزرگ شدن بینی آشنا کنیم. اما همانطوری که قبلا نیز اشاره کردیم بزرگی بینی نقشی در سلامتی نخواهد داشت. با این وجود اگر از بزرگی بینی خود احساس خوبی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به دنبال راه حل مناسب برای کوچک کردن آن و بهبود ظاهر خود باشید.

3.5/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا