تهران

شهرک صدرا تهران : بررسی شهرک صداری تهران ، امکانات و دسترسی های آن

شهرک صدرا یکی از محله های قدیمی تهران است که در بخش شرقی میدان المپیک و منطقه 22 شهرداری تهران قرار دارد دارای معماری بسیار زیبای ایتالیایی است که در ادامه به بررسی و آشنایی با این محله می پردازیم .

شهرک صدرا تهران

شهرک صدرا تهران ، صدرا منطقه چند تهران است؟

این شهرک در حقیقت در بخش شرقی میدان المپیک است که یکی از شهرک های نسبتا قدیمی شهر تهران بشمار می رود. دارای معماری بسیار زیبایی به سبک ایتالییایی است. سبب شده است تا با سایر شهرک های مسکونی متفاوت باشد . شهرک صدرا در منطقه 22 تهران واقع شده است.

نام این شهرک از نام امام موسی صدر گرفته شده است، دارای امکانات رفاهی و ورزشی در غرب استان تهران است و مساحتی بالغ بر 40 هکتار زمین دارد . یک سوم از کل این زمین به سرانه سبز اختصاص دارد .

لوکیشن شهرک صدرا روی نقشه گوگل مپ : شهرک صدرای تهران بالاشهر است یا پایین شهر؟



بخش بندی شهرک صدرا

شهرک صدرا دارای سه پهنه است که عبارت است از :

شهرک صدرا پهنه A

در این پهنه 13 بلوک وجود دارد که هر بلوک دارای 6 طبقه است . در هر بلوک 22 واحد مسکونی به سبک معماری شکسته وجود دارد . یکی از مزایای این ساختمان ها در شهرک صدرا تعداد واحدهای زیاد آن است .

مرتبط:   محله استاد معین تهران: بررسی صفر تا 100 امکانات و دسترسی‌های محله استاد معین

در کلیه بلوک ها دو لاین آسانسور قرار دارد. کلیه بلوک ها دو نبشه نیز هستند ؛ به طوریکه از ظریق دیوارکشی به ساختمان همسایه وصل شده اند.

شهرک صدرا پهنه B

در این چهنه 20 بلوک وجود دارد که هر بلوک دارای 6 طبقه و 24 واحد است. معماری این ساختمان ها به صورت سازه های خورجینی است که به سبگ معماری ایتالیایی است .

در همه بلوک های این پهنه دو لاین آسانسور تعبیه شده است. ساختنمان های این پهنه هم به صورت دو نبشه طراحی و ساخته شده اند.

شهرک صدرا پهنه C

یکی از بهترین بخش های این شهرک است که دارای 24 بلوک است و در هر بلوک 14 واحد با متراژهای مختلفی طراحی و ساخته شده اند. 6 واحد دارای متراژ 70 متری، 8 واحد دارای متراژ 107 متری.

این بلوک ها در این پهنه از شهرک صدرا از آسانسور برخوردار نیستند اما مانند بلوک ها دیگر از ویژگی دونبشه بودن برخوردار است .

ویژگی بسیار مهم در این پهنه که از سایر شهرک های صدرا متمایز می کند، داشتن دو ورودی و رایزرهای بزرگ است که در این بلوک قرار داده شده است.

دسترسی ها و مزایای شهرک صدرا در تهران

دسترسی ها و مزایای شهرک صدرا در تهران

این محله در نزدیکی آزادگان شرق قرار دارد و برای ساکنین دسترسی بسیار آسانی فراهم کرده است .

مرتبط:   نیاوران : نیاوران کجاست ؟ هر آنچه در باره نیاوران باید بدانید

اگر به صورت مجدد به موقعیت قرارگیری این شهرک دقت کنیم متوجه می شوبم که در نزدیکی میدان المپیک است که دارای قدمتی بیش از 40 سال دارد و به بزرگراه حکیم دسترسی بسیار خوبی دارد.

یکی دیگر از دسترسی های بسیار خوبی که این محله دارد نزدکی به ورزشگاه آزادی است که به راحتی می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

مسیر رسیدن به شهرک صدرا روی نقشه گوگل : فاصله صدرا از ترمینال جنوب دقیقه و کیلومتر است.



بوستان ها شهرک صدرا در تهران

یکی از بوستان های بزرگ این محله که به بوستان صدرا معروف است دارای منظره ایی زیبا برای ساکنین این شهر است که معمولا برای گذراندن اوقات فراغت از آن استفاده می کنند.

وجود پیست دوچرخه سواری و یپاده روی در دور تا دور این شهرک یکی از مزایای منحصربه فرد این شهرک است که علاقمندان زیادی دارد.

این محله دارای امکانات آموزشی علی الخصوص مدرسه نیست. اما مسجد بزرگ امام باقر یکی از معروف ترین مراکز مذهبی این شهرک بشمار می رود که معمولا اهالی این منطقه برای اقامه نماز و برگزاری مراسمات مذهبی به آن مراجعه می کنند.

  • بوستان خرگوش دره
  • بوستان ورزشگاه آزادی
  • بوستان باغ نو
  • بوستان افرا
  • بوستان پرستو
  • بوستان گلفام
شهرک صدرا تهران

محدوده ترافیکی شهرک صدرا تهران

این محله در طرح ترافیک زوج و فرد تهران قرار ندارد.

مرتبط:   آشنایی بامحله آهنگ تهران (شرقی و غربی) و سرای محله

گالری عکس شهرک صدرای تهران

شهرک صدرا تهران

دسترسی ها و مزایای شهرک صدرا در تهران

شهرک صدرا تهران

3.9/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا