تهران

محله آزادشهر تهران: بررسی صفر تا 100 امکانات و دسترسی‌های محله آزادشهر

محله آزادشهر تهران: محله‌ایی در حال توسعه و پیشرفت است که اکثرا برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود، محله آزادشهر یا سروآزاد در نزدیکی مراکز مهم و گردشگری غرب تهران همچون ایران مال، دریاچه چیتگر و غیره است. این نزدیکی سبب شده تا آینده خوبی برای ساکنین این منطقه انتظار برود. در ادامه ایرانیجو به بررسی و آشنایی با محله آزادشهر می‌پردازد.

محله آزادشهر کجاست؟

محله آزادشهر یا شهرک سرو آزاد در ناحیه 4 منطقه 22 تهران واقع شده است. این محله در بخش غربی شهر تهران است.

محدوده جغرافیایی محله آزادشهر تهران: بزرگراه همت در شمال؛ آزادراه تهران- کرج در جنوب؛ در شرق این محله پارک جنگلی چیتگر؛ باغ گیاه‌شناسی و بلوار دانش در غرب قرار دارد.

آشنایی با آزادشهر (شهرک سرو آزاد)

آشنایی با آزادشهر (شهرک سرو آزاد)

محله‌ایی نسبتا قدیمی در منطقه 22 شهرداری تهران است، دارای مساحتی حدودا 652/36 کیلومتر مربع است. در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است، اکثر ساکنین این محله را مردم عادی و کارمندان دولت تشکیل داده‌اند.

ساکنین این محله با برخی مشکلات و امکانات روبه رو هستند، اما به دلیل اینکه این محله از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است پیشرفت‌های بسیاری در خود خواهد دید.

این محله به سایر محله‌های دسترسی خوبی دارد، از جمله مراکز مهمی که ساکنین محله آزادشهر به راحتی می‌توانند اوقات فراغت خود را در آن صرف کنند، پارک چیتگر، دریاچه خلیج فارس(دریاچه چیتگر)، ایران مال و غیره است.

مرتبط:   محله خوش آب و هوای اختیاریه تهران کجاست؟ نقشه+عکس {اعیان نشین}

اگرچه محله سروآزاد یا آزاد شهر از امکانات رفاهی خوبی برخوردار نیست اما به دلیل وجود حمل و نقل عمومی و بزرگراه همت، تردد به سایر محله‌های مهم تهران آسان است.

محله آزادشهر روی نقشه: نقشه آزاد شهر یا شهرک سرو آزاد تهران

بافت محله آزادشهر تهران

امروزه به دلیل ساخت و سازهای متعددی که در این محله صورت گرفته است می‌توایند شاهد بافت جدیدی در این محله باشید.

برج‌های مجتمع نگین از جمله ساخت و سازهای جدید این محله محسوب می‌شوند. بافت سنتی این محله به دلیل افزایش ساخت و سازهای جدید تغییرات زیادی در خود دیده است.

امکانات محله آزادشهر

این محله از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار نیست اما به دلیل نزدیکی به بسیاری از مراکز تجاری و گردشگری، برخی از مشکلات ساکنین در این محله برطرف شده است.

مراکز تفریحی در نزدیکی محله آزادشهر (شهرک سروآزاد)

مراکز متعددی همچون باغ‌گیاه‌شناسی و پارک چیتگر در نزدیکی این محله قرار دارد که برای اوقات فراغت ساکنین بسیار مناسب است. از جمله بوستان‌های موجود در محله آزادشهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک سرو
  • پارک صفا
  • پارک کودک

مراکز ورزشی آزادشهر (شهرک سرو آزاد)

باشگاه و زمین چمن

مراکز درمانی محله آزادشهر

  • درمانگاه ایرانخودرو
  • مجتمع پزشکی ختم‌الانبیا

مراکز خرید محله آزادشهر

  • تهران مال
  • بام لند
  • ایران مال
مرتبط:   یافت آباد کجاست ؟ بررسی محله یافت آباد تهران ، امکانات و وضعیت املاک یافت آباد

پمپ بنزین در محله آزادشهر

در این محله هیچگونه پمپ بنزینی قرار ندراد، نزدیک‌ترین پمپ بنزین به آزادشهر در محله وردآورد و پمپ بنزین 225 است.

سرای محله آزاد شهر یا سرو آزاد تهران

سرای محله آزاد شهر یا سرو آزاد تهران

سرای محله در سروآزاد دارای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، سلامت و کارگاه های مهارت آموزی است که برای کلیه سنین و با هر سطح سوادی مناسب است.

آدرس سرای محله آزادشهر یا سروآزاد: تهران، منطقه 22، شهرک سرو آزاد (آزاد شهر)، خ سروناز، جنب بوستان سرو

دسترسی به محله آزادشهر

به لحاظ دسترسی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است، زمانیکه قصد دارید با استفاده از اتومبیل شخصی خود به این محله بروید یا از محله آزادشهر به سایر محله‌های تهران تردد کنید می‌توانید از بزرگراه همت کمک بگیرید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به شهرک سرو آزاد (آزادشهر): ایستگاه مترو ایرانخودرو.

ایستگاه اتوبوس به محله سرو آزاد: این محله متاسفانه از ایستگاه اتوبوس برخوردار نیست اما می‌توان از اتوبوس‌های مترو صادقیه که از این محله عبور می‌کنند استفاه کرد.

شهرک سروآزاد یا با نام سابق شهرک آزادشهر از محله‌های غربی شهر تهران است که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است. ز محله‌های نزدیک به محلهٔ شهرک سروآزاد، می‌توان به محلهٔ پیکان‌شهر اشاره کرد، همچنین پارک جنگلی چیتگر در شرق محلهٔ سروآزاد و باغ ملی گیاهشناسی ایران در غرب محلهٔ سروآزاد واقع شده‌اند.

ویکیپدیا

تاریخچه آزاد شهر تهران

یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های این منطقه پیکان‌شهر است، در سال 1348 کلیه اراضی این محله برای دو آمریکایی بود که مهندسان اروپایی اکثر اراضی این محله را به واحد‌های مسکونی اختصاص دادند و ساخت و ساز را در آن شروع کردند. ساکنین اولیه این واحدهای مسکونی کارکنان ایرانخودرو بودند.

مرتبط:   پارک آب و آتش کجاست؟ ⭐ عکس، امکانات + آدرس و تلفن☎️

پیش از اینکه امور این محله به شهرداری محول شود، به واسطه شرکت ایرانخودرو اداره می‌شد.

از سال 1382 علاوه بر کارکنان دولتی، مردم عادی هم جزو مالکین این محله شدند و در آن زندگی می‌کنند.

افزایش جمعیت تهران در عین حالی که از معایب و معایبی برخوردار است اما سبب شد تا بخش‌های زیادی به تهران اضافه شود.

تمامی اطلاعاتی که در خصوص گذشته محله آزادشهر موجود است، در مورد مهاجرت افراد به این محله و گسترش آن شده است.

جمع بندی آزادشهر

در این مقاله از ایرانیجو به بررسی محله آزادشهر تهران پرداختیم، امکانات و ویژگی ها و دستری های آن را تشریح کردیم. شما دوست عزیز نیز میتوانید با ارسال نظرات خود به https://iraniju.ir ما را در تکمیل تر کردن این مقاله یاری دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

یکتانت

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. باسلام بنده در یک سفر کاری که با یکی از دوستان به این منطقه داشتم .این منطقه را فاقد نانوایی و میوه فروشی دیدم که یکی ار ارکان اصلی و واجب هر منطقه در حال توسعه تلقی میگردد.در صورت صلاحدید مسوولین شهری و برای اینکه کاری و حرکتی در راستای خدمت به هم نوع خودمان داشته باشیم.بنده حاضرم با کمک و مساعدت شهرداری منطقه در خصوص زمین تخصیصی برای این دو مورد اشاره شده با شهرداری محترم همکاری داشته و کمبود این دو مورد مهم از نیازهای اساسی ساکنین منطقه را براورده کرده باشیم.به امیدپیروزی حق علیه باطل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا