گیلان

روستای لونک گیلان کجاست ؟ مناطق تفریحی و دیدنی ، آبشار لونک

روستای لونک در کجاست ؟ آبشار لونک کجاست ، جنگل لونک کجاست ؟ مسیرهای دسترسی به این منطقه ،  جاذبه های گردشگری، آب و هوا در ادامه به بررسی همه جوانب این منطقه میپردازیم.با ما همراه باشید.

روستای لونک کجاست؟

روستای لونک یکی از منطقه گردشگری در در استان گیلان در دهستان توتکی واقع شده است . از جاذبه های این منطقه می توان به آبشار دوقلوی لونک اشاره کرد که همه روزه مهاجران بسیاری را به خود جذب می کند.

بافت ساختمان های روستای لونک

بافت این روستا مثل تمام روستاهای دیدنی که در شمال کشور وجود دارند دارای بافت سنتی می‌باشد و مطابق با معماری شمال احداث شده است. هیچ گونه عناصر غیر بومی و غیر طبیعی را در آنجا نمی توانید مشاهده کنید و همه چیز بافت اصلی خود را دارد.

امکانات رفاهی روستای لونک

روستای لونک امکانات رفاهی بسیاری ندارد و همه چیز بافت طبیعی خود را حفظ کرده است . اما بودن این منطقه در جنگل و داشتن آبشار چهار فصل به تنهایی می تواند میزبان همه مهمان ها از سراسر ایران و حتی خارج از کشور باشد.

مسیر دسترسی به روستای لونک

اگر به  مناطق روستایی و منظره‌های آن علاقه دارید . پس از اینکه آبشار لونک را دیدید حدود نیم ساعت مسیر کوهستانی بالای آبشار را  بپیماید . سپس وارد روستای زیبا با خانه هایی که از جنس کاهگل می باشد روبرو می شوید .در این روستا به علت عدم وجود امکانات رفاهی ساکنان این منطقه به مکان‌های دیگر مهاجرت کردند و جمعیت زیادی ندارد.

شغل ساکنین این منطقه زنبورداری و دامداری می باشد همچنین سوخت ساکنان این منطقه از شاخ و برگ های خشک درختان تامین می شود و به علت نبود برق روشنایی  در شب  با فانوس و چراغهای نفتی تامین میشود. 

فاصله تهران تا لونک چقدر است ؟ از تهران تا آبشار لونک حدود 5 ساعت رانندگی دارید.



جمعیت روستای لونک

این روستا در دهستان توتکی واقع شده است . سرشماری که در سال ۱۳۸۵ در این روستا انجام شده است که جمعیت آن ۲۰ نفر و حدود ۵ خانوار بوده است.

مرتبط:   رشت کجاست 📌 جمعیت و مساحت رشت، آب و هوا ✔️[0 تا 100]

مشکلات روستای لونک

این منطقه به آب ، گاز و تلفن دسترسی ندارد .مهمترین مشکل آن نبود برق میباشد.همچنین اب مصرفی برای رستورن ها نیز از چشمه های اطراف تهیه میشود

وي مهمترين معضل و مشكل منطقه لونك را نداشتن برق عنوان كرد البته اين منطقه فاقد آب و تلفن و گاز نيز مي باشد و آب مصرفي رستوران نيز از چشمه هاي اطراف تامين مي شود.

مدرسه روستای لونک

مدرسه باقرالعلوم روستای لونک

این مدرسه  با فاصله زمانی یک ساعت از این منطقه قرار دارد.به علت نبود امکانات در این منطقه مدرسه نزدیک وجود ندارد.

مدرسه باقالعلوم روستای لونک

جاذبه های گردشگری روستای لونک

آبشار لونک

یکی از جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان که  در روستای لونک قرار دارد . آبشار لونک می باشد که بسیار بکر و زیبا می باشد و به عنوان یک منطقه توریستی شناخته شده است و هر ساله مخصوصاً در فصول  تابستان و بهار گردشگران زیادی را جذب خود می کند. این آبشار در جاده سیاهکل دیلمان قرار گرفته و در جنگل لونک می باشد.

آبشار لونک

مسیر دسترسی به آبشار لونک

برای دسترسی به این منطقه که در ۲۵ کیلومتری مسیر سیاهکل به سمت دیلمان واقع شده است . باید از جاده هایی در دل جنگل به این نگین گردشگری شهر سیاهکل برسید.این مسیر که کوهستانی و جنگلی می باشد و شما هر لحظه با دیدن منظره های آن از زیبای آن لذت می برید و با عبور از شالیزارهای سرسبز و زیبا و باغ های چای حس قشنگ طبیعت را حس می کنید . پس از رسیدن به منطقه لونک آبشار زیبا و توریستی دوقلوی لونک را در سمت چپ آن مشاهده خواهید کرد.

مسافرانی که از تهران به سمت این منطقه حرکت میکننند . فاصله زمانی حدود 5 ساعت و به مسافت 353 کیلومتر میباشد.این منطقه درکنار جاده اصلی قرار گرفته است و راه آن هموار و صاف میباشد و نیاز به تجهیزات زیادی نمیباشد.

فاصله آبشار لونک تا شهر های اطراف ان زیاد نمیباشد.فاصله آبشار تا سیاهکل حدود 21 کیلومتر ، از دیلمان 24 کیلومتر و از رشت 60 کیلومتر فاصله دارد.

مرتبط:   شاندرمن ماسال کجاست؟✔️ جاهای دیدنی و راه دسترسی ⭐ عکس و نقشه

مسیر تهران تا ابشار لونکدرباره ی آبشار لونک

در ۲۰ کیلومتری جاده سیاهکل به سمت دیلمان این  آبشار را  مشاهده می کنید که بسیار معروف می باشد و یکی از جاذبه های گردشگری است که ارتفاع آن حدود ۶ متر است و پهنای آن به اندازه ۲۰ متر می‌باشد . ارتفاع آن از سطح دریا ۴۷۶ متر است. این آبشار در فصل تابستان کم آب میباشد. اما با این وجود زیبایی منحصر به فرد خود را دارد.در فصل بهار به پراب ترین حالت میرسد و در فصل پاییز گرچه کم آب است اما زیبایی درختان و برگهای رنگارنگ پاییزی جلوه خاصی به این منطقه میبخشد.در فصل زمستان هم منحصر به فرد میباشد . اما اگر قصد سف ربه این منطقه را در این فصل دارید با تجهیزات مناسب به این مطنطقه سفرکنید. این طبیعت بکر در هرفصلی جاذبه خاصی دارد.

ميراعلمي ادامه داد از پاي آبشار لونك كه آسفالت هست تا خود روستاي لونك نزديك به 700 تا 800 متر به صورت سربالايي در دل جنگل فاصله وجود دارد كه بخشي از اين راه پله گذاري شده و براي باقي مانده راه هم مي خواهيم پله گذاري كنيم تا جاذبه آنجا به يك جاذبه گردشگري كاملي تبديل شود.

بهترین فصل برای بازدید از روستا و آبشار لونک

بهترین فصل برای بازدید از  این منطقه فصل بهار و اردیبهشت می باشد . زیرا در این فصل آبشار به صورت پرآب و خروشان می‌باشد و جنگل دارای آب و هوای بسیار روح انگیز و مطبوع میباشد و طبیعت به گونه‌ای زیبا جلوه گر است . در فصل تابستان هم از زیبایی این منطقه کاسته نمی شود اما به دلیل رطوبت هوا شاید کمی اذیت شوید.

ابشار دوقلوی لونک

جنگل زیبا و بکر روستای لونک

از دیگر جاذبه هایی که در روستای لونک وجود دارد .جنگل لونک  می‌باشد . این جنگل بسیار زیبا و دارای گلها و گیاهان رنگارنگ و زیبا می باشد که طبیعت آن حس خوشایندی را به شما منتقل می کند .

این منطقه جنگلی که آبشار لونک در آن قرار گرفته است نیز به نوبه خود می تواند یک منطقه بکر و زیبا محسوب شود . برای دیدن این جنگل زیبا می توانید مقداری از آبشار بالا روید و جنگل را مشاهده کنید . برای رفتن به این منطقه پله هایی که در این قسمت تعبیه شده است که رفتن به قسمت بالا را راحت تر کرده و عموم افراد میتوانند از ان استفاده کنند.

پوشش گیاهی جنگل لونک

در جنگل لونک درختانی مانند راش ، توسکا ، انجیلی و ممرز زیادی وجود دارد که در فصل بهار گیاهان دارویی نیز در این منطقه می روید.

مرتبط:   لاهیجان کجاست؟ بررسی نقشه، مساحت، آب و هوا و جمعیت

امکانات رفاهی روستای لونک برای مسافران این منطقه

امکانات رفاهی که برای مسافران وجود دارد . آب آشامیدنی و خوراکی،  سرویس‌های بهداشتی و باربیکیو ها غرفه های صنایع دستی و سوغاتی و رستوران هایی که در این منطقه وجود دارد ، از امکانات رفاهی برای مسافران می باشد.در صورتی که این امکانات برای یک سفر کافی نمیباشد پس بهتر است قسمتی از تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید.

اما اگر در صورتی که بخواهید غذا با خودتان ببرید می توانید در رستوران ها ی آنجا غذا میل کنید . همچنین آتلیه های عکاسی که در این منطقه وجود دارد که شما می توانید با پوشیدن لباس محلی خاطره‌ای از دیدن این منطقه را ثبت کنید.

تصاویری از روستای لونک گیلان

طبیعت بکر زیبای لونک

جنگل بکر روستای لونک

سوالات متداول

روستای لونک کجاست؟

روستای لونگ در استان گیلان و از توابع شهرستان سیاهکل است. فاصله آن تا تهران حدود 380 کیلومتر است و 5 ساعت رانندگی دارد.

چطور به آبشار لونک برویم؟

لونک در ۲۵ کیلومتری مسیر سیاهکل به سمت دیلمان واقع شده است. برای رسیدن به آبشار لونک، باید از جنگل لونک عبور کنید و می‌توانید از مناظر زیبا و بکر این مسیر لذت ببرید.

جمع بندی روستای لونک

در این مقاله از ایرانیجو به بررسی روستای لونگ و مسیر رسیدن به آن پرداختیم، عکس هایی از لونک را برای آشنایی با زیبایی ها و مناطق دیدنی و گردشگری آن نیز قرار دادیم. شما نیز میتونید با ارسال نظرات و خاطرات خود از این روستا و آبشار لونک در کامنت، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

3.9/5 - (7 امتیاز)

یکتانت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا