بوتان

نمایندگی پکیج پرلا در تهران و پرلا پرو Perla، فروش، نصب، تعمیر

پکیج پرلا یکی از پکیج های پرفروش و پیشرفته است، که با افزوده شدن یکسری امکانات و قابلیت ها به آن به مدل “پرلا پرو (perla pro24 rsi)” ارتقا یافت و در بازار عرضه شد. برای خرید، و یا دریافت خدمات مانند: نصب؛ سرویس و تعمیر پکیج پرلا حتما با نمایندگی Perla در تهران و شهرستان خود تماس بگیرید.

معرفی ویژگی ها و نمایندگی پکیج پرلا در تهران و سایر شهرستان ها
معرفی ویژگی ها و نمایندگی پکیج پرلا در تهران و سایر شهرستان ها

خدمات نمایندگی پکیج پرلا پرو در تهران و سایر شهرستان ها

نمایندگی های پکیج پرلا از نظر کارکردی به دو دسته تقیسیم میشوند:

  • نمایندگی فروش پکیج Perla Proدر تهران
  • نمایندگی تعمیرات پکیج پرلا در تهران

که هر کدام خدمات مرتبط با خود را ارائه میدهند.

نمایندگی فروش پکیج پرلا تهران

خدماتی که توسط نمایندگی فروش در حوزه خرید پکیج و رادیاتور ارائه میشود عبارتند از:

  • فروش پکیج Perla با قیمت نمایندگی
  • بررسی محل نصب پکیج شوفاژ پرلا در منزل و محل کار شما
  • نصب پکیج و شوفاژ دیواری پرلا پرو
  • فروش رادیاتور
  • نصب رادیاتورها
  • مشاوره تلفنی جهت خرید پکیج Perla متناسب با شرایط منزل و محل کار شما
  • ارسال پکیج و رادیاتور به محل مشتری

برای دریافت خدمات تخصصی شرکت بوتان، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی بوتان تهران و سایر شهرستان ها است.

استاندارد های دریافت شده توسط پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

  1. نشان کیفیت اروپا CE و استاندارد ملی ایران 
  2. استاندارد کیفیت : ISO 14001
  3. استاندارد ایمنی و بهداشت : OSHAS 18001
  4. استاندارد وسایل گاز سوز 
  5. استاندارد راندمان
  6. استاندارد الکترومغناطیس
  7. استاندارد وسایل  ولتاژ پایین

انواع پکیج بوتان مدل پرلا با ظرفیت های گوناگون

پکیج های دیواری سری پرلا دارای 2 نوع کلی زیر هستند:

  1. PERLA
  2. PERLA PRO

همچنین هر کدام از مدل های ذکر شده دارای 3 ظرفیت کلی هستند:

  1. 24000 (24RSI)
  2. 28000 (28RSI)
  3. 32000 (32RSI)

در ادامه به مدل ها و مشخصات هر کدام از دو مورد گفته شده به طور جداگاه می پردازیم:

مدلحداکثر توان گرمایی
(Kcal/hr – KW)
ظرفیت منبع انبساط
(lit)
قطر دودکش
(cm)
وزن خالص (Kg)ارتفاع (cm)عرض (cm)عمق (cm)قطر لوله های آب سرد و گرم (inch)قطر لوله های مدار گرمایش (inch)
PERLA PRO 28RSi 28.3-2435086/1032744034.51/23/4
PERLA PRO 24RSI20820-2411.6100 (خارجی)
60
(داخلی)
327440353/4″3/4
PERLA PRO 32RSI27640-32/1486/10347445351/23/4
PERLA 32RSI24100-2886/10307445351/23/4
PERLA 28I24080-2486/10327445351/23/4
PERLA 24 RSI20820-24.1986/10327445351/23/4
PERLA 24I20820-26.386/10297445351/23/4
PERLA 28 RSI24035-28.386/10327445351/23/4

ویژگی ها و مزایای پکیج بوتان مدل پرلا

  • دارای ظرفیت 24000
  • دارای فن
  • دارای 2 مبدل (مبدل اصلی برای تامین آب رادیاتور ها و مبدل ثانویه برای گرم کردن آب مصرفی بهداشتی )
  • دارای محفظه احتراق بسته
  • دارای مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه زن خودکار
  • فناوری آیونایز محافظت ازشعله در برابر خاموش شدن
  • فناوری ایمنی تخلیه آلاینده و گاز کربن دی اکسید حاصل از احتراق به وسیله فن پیشرفته و بی صدای ایتالیایی
  • فناوری ضد یخ زدگی برای جلوگیری از یخ زدن  پکیج دیواری و سیستم لوله کشی داخلی
  • فناوری ضد گریپاژ پمپ و شیر 3 طرفه
  • فناوری کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش و آب گرم مصرفی
  • فناوری کنترل عملکرد دستگاه
  • فناوری احتراق آهسته قابل تنظیم به وسیله سرویس کار
  • فناوری بای پس خودکار
  • مجهز به شیر3 طرفه با کمترین رسوب
  • فناوری تنظیم خودکار جریان گاز
  • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
  • فناوری ضد نوسان آب توسط مبدل ثانویه پیشرفته ایتالیایی
  • دارای سیستم عیب یاب الکترونیکی و نمایشگر دیجیتال دما ، کدهای عیب یابی و وضعیت های کاری مختلف پکیج
  • فناوری عیب یاب الکترونیکی پیشرفته با نمایش 25 خطای کارکرد و ذخیره 10 کد آخر
  • تامین آبگرم مصرفی با کمترین زمان انتظار
  • قابلیت اتصال به حسگر دمای محیط بیرونی
  • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
  • تخلیه دود و عمل مکش هوا به وسیله یک دودکش دوجداره 
  • پکیج ایزوله از محل نصب ( به دلیل تامین نشدن اکسیژن لازم برای احتراق از فضای داخلی محل نصب پکیج)
  • فشار کار 3bar
  • دارای برق مصرفی تک فاز و 220 ولت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی با بهره گیری از سیستم ماژولار
  • کارکرد در حداقل  فشار آب
  • راندمان 93/05%

مشخصات فنی پکیج بوتان مدل پرلا

مناسب برای متراژتا 150 مترمربع
ظرفیت حرارتی خروجی (KW)24
نوع مبدل حرارتی2 مبدله
محفظه احتراقبسته (فن دار)
حداکثر دمای آب مدار گرمایش (سانتی گراد)90
حداکثر دمای آب مدار آبگرم (سانتی گراد)60
حداکثر فشار آب راه انداز (bar)0.13
حداکثر ارتفاع پمپ (m.w.c)5
ظرفیت منبع انبساط (lit)8
قطرلوله های مدار گرمایش (inch)3/4
قطر لوله های آب مصرفی (inch)1/2
قطر لوله گاز (inch)3/4
میزان مصرف گاز طبیعی (m3/hr)2.75
جریان آب گرم مصرفی (Lit/min)13.9
وزن خالص (Kg)32
ابعاد (mm)عرض:400 / ارتفاع:740 / عمق:345
گارانتی24 ماه

مشخصات ظاهری پکیج بوتان مدل perla pro 24RSI

پکیج های بوتان با مدل پرلا و پرلا پرو دارای نمایشگری هستند که روی صفحه ی آن ها پنلی طراحی شده که مشخصاتی همچون کلیدهای تنظیمات ، نمایشگر فشار و نمایشگر دیجیتال برای آن تعریف شده است.در زمان به مشکل برخوردن دستگاه، ارورهایی به صوررت حروف انگلیسی عدد دار، در نمایشگر دیجیتال ظاهر می شود که با داشتن دانش آن ها می توان آن ارور ها را رفع و برطرف کرد. اجزای تشکلی دهنده ی این پنل به شرح زیر است:

مشخصات ظاهری پکیج بوتان مدل perla pro 24RSI
مشخصات ظاهری پکیج بوتان مدل perla pro 24RSI
  1. نمایشگر فشار
  2. نمایشگر دیجیتال
  3. کلید انتخاب وضعیت و تنظیم دما ( وضعیت تابستانی: گرم کردن فقط آب بهداشتی مصرفی/ وضعیت توقف موقت و راه اندازی مجدد/ وضعیت زمستانی و تنظیم دمای رادیاتورها: گرم کردن آب مصرفی و آبگرم مورد نیاز رادیاتورها.
  4. کلید تنظیم دمای آبگرم مصرفی
  5. نمایشگر وضعیت عملکرد رادیاتور

علائم صفحه نمایشگر دیجیتال پکیج بوتان مدل پرلا پرو 

صفحه نمایش دیجیتال این پکیج دارای یکسری علامت ها است که هرکدام نشان دهنده ی عملکرد به خصوصی است. در ادامه به آن ها می پردازیم:

علائم صفحه نمایشگر دیجیتال پکیج بوتان مدل پرلا پرو 
علائم صفحه نمایشگر دیجیتال پکیج بوتان مدل پرلا پرو 
  1. نمایش دهنده ی دمای آب مدار گرمایش، دمای آب گرم مصرفی و کدهای عیب یابی
  2. نشان دهنده نقص فنی
  3. وجود شعله یا عدم وجود شعله (در حالت عدم وجود شعله با کد خطای E01 ظاهر می شود)
  4. فعال بودن سیستم ضد یخ زدگی
  5. فعال بودن سیستم آب گرم مصرفی
  6. اتصال حسگر دمای محیط بیرونی به پکیج
  7. نشانگر فعالیت مدار گرمایش
  8. علامت کمبود آب داخل دستگاه
مرتبط:   بهترین نمایندگی بوتان کرمان【لیست 10 تایی】✔️ فروش 🔧 تعمیرکار

قطعات پکیج بوتان مدل Perla Pro

در حالت کلی قطعات پکیجبوتان مدل پرلا به 2 دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند:

  1. قطعات الکترونیکی
  2. قطعات مکانیکی

قطعات الکترونیکی خود به 3 گروه دسته بندی می شوند:

  • بردها: وظیفه کنترل و اجرای برنامه های درخواستی را که در آن ذخیره شده است را دارند.
  • قطعاتی که فقط به فرمان برد کنترل اجرای عملیات می کنند که معمولاً از برق ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت تغذیه می شوند.
  • قطعاتی که تغییرات اتفاقی را سریعا به برد کنترل گزارش می دهند و برد به نسبت این تغییرات به قطعات اجرا کننده دستور انجام عملیات را می دهد.

در حالت کلی قطعاتی که در ساخت یک پکیجبه کار می روند، به شرح ذیل است:

 NTC گرمایش و آب گرم مصرفی

 ترموستات اتاقی

✔  فن

 پمپ آب

 شیر سه طرفه

  ورودی شهر ۲۲۰۷

 بوبین شیر گاز

 خروجی و ورودی ترانس منبع تغذیه

✔  کیت جرقه زن ها

 ماژولار شیر گاز

 یون حسگر

 فلو سنسور

  سوکت دیس پلی

 پرشر فن

 فیوز حد

 گیج و پرشر آب دیجیتال

برد پکیج بوتان مدل پرلا

برد ها در پکیج وظیفه دارند نسبت به شرایط اعلام شده به وسیله ی سنسور، دما و برنامه های ذخیره شده به قطعات مجری فرمان (پمپ، شیر گاز، جرقه زن، فن و شیر 3 راهه) دستور عملکرد صادر کند. در بعضی از بردها می توان تغییراتی نیز به نسبت شرایط مصرف کننده اعمال کرد.

بردی که در پکیج پرلا مورد استفاده قرار می گیرد، برد IDEA است که برای پکیج هایی که دارای محرک شیر 3 طرفه 220 ولتی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

باید این نکته را در نظر گرفت که بردی که در پکیج پرلا از آن استفاده می شود با بردی که در پکیج پرلا پرو استفاده می شود با یکدیگر تفاوت دارند، از این رو نباید آن ها را به جای هم به کار برد؛ زیرا در پکیج های پرلا، ولتاژ برقی که به محرک شیر 3 طرفه ارسال می شود 220 ولت است در حالی که در پکیج پرلا پرو این ولتاژ به 24 می رسد.

از برد پرلا می توان برای پکیج pavia 24 مدل Bitron inside، و از برد پکیج پرلا پرو می توان برای پکیج pavia 24rsi استفاده نمود.

برد پکیج بوتان پرلا و پرلا در صورتی که به وسیله ی نمایندگی های معتبر شرکت بوتان تعویض شوند، دارای 6 ماه گارانتی هستند ولی عواملی وجود دارد که موجب ابطال این گارانتی می شود. این عوامل عبارتند از:

  1. نصب یا دستکاری برد به وسیله ی اشخاصی غیر از نمایندگی مجاز بوتان
  2. نوسانات برق که موجب ترکیدن برخی قطعات برد مثل وریستور شود.
  3. استفاده نکردن از محافظ برق

فن پکیج بوتان مدل پرلا

این قطعه جزء قطعات ضروری و حائز اهمیت در دستگاه است. نوع فن در پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو “سانتریفیوژ (گریز از مرکز)” است که در ابتدای مسیر دودکش قرار می گیرد. این قطعه موجب ایمن تر شدن دستگاه و جلوگیری ازخرابی و تعویض برخی قطعات می شود. فن در پکیج وظیفه ی افزایش روند خروج دود و مواد حاصل از احتراق با چرخش و جابه جایی هوا را دارد؛ یعنی فن می چرخرد و این چرخش باعث ایجاد تبادل با هوای اطراف را دارد که همین امر سبب می شود تا مواد مازادی که به دلیل احتراق به وجود آمدند، به سمت دودکش هدایت و از آن جا به بیرون روند.

تعویض فن پکیج بوتان مدل پرلا

پکیج ها به دلیل نصب شدن در محیط های باز مثل بالکن یا حیاط ساختمان، در معرض برخی آلودگی ها و گرد و غبار ها قرار می گیرند. اگر به مرور زمان این گردو غبار ها جمع شوند و یا آب و هوا تغییر پیدا کند، ممکن است فن دچار ایراد و خرابی شود. از این رو می بایست فن را تعویض نمود

روشن ماندن فن پکیج بوتان مدل پرلا

برخی اوقات ممکن است در فصول سرد و زمستان فن خاموش نشود، اما این به این معنی نیست که فن خراب است و باید آن را تعویض نمود. دلیل روشن ماندن فن این است که اگر پکیج روی “حالت زمستانه” قرار داشته باشد، پمپ آن به طور دائمی کار می کند؛ از این رو شعله ی پکیج برای این که بتواند آب رادیاتور ها را گرم کند، همواره روشن می ماند و تا زمانی که شعله روشن باشد، فن نیز روشن می ماند. علاوه بر مواردی که گفته شد، برخی عوامل هستند که تاثیر مستقیم بر روشن ماندن فن در حالت کلی دارند و الزاماً علت آن روشن بودن شعله نیست. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • خرابی برد کنترل
  • گیر کردن کنتاکت رله فن
  • خرابی و نقص در الکترود جرقه زن
  • گرفتگی دودکش
  • زرد شدن شعله ی پکیج 
فن پکیج بوتان مدل پرلا
فن پکیج بوتان مدل پرلا

حسگر شعله پکیج بوتان مدل پرلا

عملکرد حسگر شعله شبیه الکترود جرقه زن است، یعنی از طریق نوک الکترود با شعله مستقیم در ارتباط می باشد. برخورد شعله با حسگر آن سبب عبور جریان بسیار ضعیف بین بدنه مشعل و الکترود می شود.

الکترود جرقه زن

وظیفه ی این قطعه، تخلیه درست بار الکتریسیته تولید شده به وسیله ی برد را دارد. این کار در مسیر خروجی گاز از پرده های مشعل صورت می گیرد.

حسگر شعله پکیج بوتان مدل پرلا
حسگر شعله پکیج بوتان مدل پرلا

احتراق در این بخش شکل می گیرد؛ یعنی این کار (تخلیه بار) باید به صورت متعدد و پرتکرار و همچنین با شدت جریان مناسب انجام گیرد.

کشورهای سازنده قطعات پکیج بوتان  مدل پرلا
  • مبدل  اولیه: ایتالیا
  • مبدل ثانویه: ایتالیا
  • شیرگاز: ایتالیا
  • مجموعه پمپ: دانمارک
  • مجموعه هیدرولیک: دانمارک
  • فن: ایتالیا
  • برد کنترل: ایتالیا
  • مشعل: ایتالیا
  • کلید ایمنی فشار دود: سوئیس
مرتبط:   بهترین نمایندگی بوتان اهواز ⭐ [لیست 10 تایی]✔️ فروش 🔧 تعمیرکار

تنظیمات و راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا

برای هربار راه اندازی دستگاه و قبل از روشن کردن پکیج ، لازم است مراحل زیر صورت بگیرد:

  1. باز کردن شیر های اصلی آب و گاز مربوط به سیستم های آب گرم مصرفی و گرمایش
  2. پر کردن مدار گرمایش با کشیدن شیر بازکن به سمت پایین و به آرامی باز کردن آن بعد از اطمینان از باز بودن درپوش خروج هوای شیر هواگیری سیستم تا وارد شدن آرام آرام آب به مدار گرمایشهنگامی (عقربه نمایشگر باید فشار (1) در محدوده مجار 1-1/5 bar نشان دهد تا شیر پر کن دستگاه بسته شود).
  3. روشن کردن دستگاه

باید توجه داشت که پکیج ها به وسیله شیر تخلیه هوای روی پمپ سیرکولاتور ، هوای مدار گرمایش (رادیاتورها) رابه طور خودکار تخلیه می شوند.

راه اندازی و تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو
راه اندازی و تنظیمات پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

بعد از روشن کردن دکمه ی روشن، برای راه اندازی مطابق تصویر زیر عمل می کنیم:

  1. دسته انتخاب وضعیت (3)را روی وضعیت قطع موقت / راه اندازی مجدد قرار دهید.
  2. دو شاخه برق دستگاه را به پریز برق بزنید.
  3. دسته انتخاب وضعیت (3) را با توجه به فصل ، روی وضعیت تابستانی/ زمستانی قرار دهید.

برای گذاشتن وضعیت روی حالت تابستانی باید ابتدا از بسته بودن شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش (رادیاتورها ) مطمئن شد؛ همچنین برای گذاشتن وضعیت روی حالت زمستانی باید ابتدا از باز بودن شیر های رفت و برگشت مدار گرمایش (رادیاتورها) مطمئن شد. در ادامه به نحوه ی روشن کردن پکیج در این دو حالت می پردازیم:

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پرلا در وضعیت تابستانی

  1. علامت شیر آب (وضعیت تابستانی )(3) را انتخاب می کنیم.
  2. دمای آب گرم مصرفی(4) را با کمک دسته آن بر روی درجه حرارت دلخواه تنظیم می کنیم.
  3. شیر آب گرم مصرفی را باز می کنیم تا مشعل دستگاه روشن شود (بعد از بستن آن مشعل خاموش خواهد شد).
  4. در صورت باز بودن شیر آب گرم مصرفی ، برای ظاهر شدن علامت دوش حمام بر روی نمایشگر دیجیتال، دمای آب گرم مصرفی نیز روی نمایشگر قابل مشاهده می باشد.
  5. با بسته شدن شیر آب گرم مصرفی ،علامت (-) بر روی نمایشگر ظاهر می شود.

نحوه روشن کردن پکیج بوتان مدل پرلا در وضعیت زمستانی

  1. انتخاب وضعیت در حالت زمستانی (3)
  2. در صورت مجهز بودن به ترموستات اتاقی، آن را روی درجه حرارت دلخواه تنظیم می کنیم
  3. دسته انتخاب وضعیت و تنظیم دمای مدار گرمایش (3) و دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی (4) را روی حرارات مورد نظر قرار می دهیم.
  4. روشن شدن مشعل و خاموش شدن آن با رسیدن به دمای تنظیم شده به طور خودکار (در صورت پایین امدن دما، مجددا روشن می شود تا دمای آب رادیاتورها را ثابت نگه دارد).
  5. برای نمایش علامت زمستانی بر روی نمایشگر دیجیتال ، دمای مدار گرمایش نیز روی نمایشگر قابل مشاهده است.
  6. با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، دستگاه از مدار گرمایش خارج می شود و تنها آب گرم مصرفی را تامین می کند؛ همچنین با بستن شیر آب گرم مصرفی، دستگاه دوباره به مدار گرمایش بر می گردد.
  7. با باز شدن شیر آب گرم مصرفی برای ظاهر شدن علامت دوش حمام بر روی نمایشگر دیجیتال، دمای آب گرم مصرفی نیز بر روی نمایشگر قابل مشاهده می باشد؛ همچنین با بسته شدن شیر، دوباره دستگاه به وضعیت گرمایش بر می گردد و دمای نشان داده شده بر روی نمایشگر ، دمای آب در مدار گرمایش است.

کد های خطا و ارور های پکیج بوتان مدل پرلا پرو

وضعیت LCD چراغوضعیت پتانسومترعیب
دما چشمک زنسبز چشمک زنزمستانه/ تابستانهآماه به کار با رسیدن به دمای درخواستی پتانسیومتر (دمای قطع)
کد E01قرمز چشمک زنزمستانه/ تابستانه با باز شدن آبعدم تشکیل شعله ( مشکل در شیر گاز، جرقه زن، حسگر )
کد E02قرمز چشمک زن زمستانه/ تابستانه با باز شدن آبقطعی مدار/ خرابی یا ایراد در عمل کردن کلید حرارتی مبدل
کد E03قرمز چشمک زنزمستانه/ تابستانه با باز شدن آباشکال در پرشر دود خروجی ، درست عمل نکردن کل مجموعه فن ، ایراد در ترموستات دود
کد E04قرمز چشمک زنزمستانه/ تابستانه/ استندبای فقط چراغعدم وجود فشار آب در مدار گرمایش و رسیدن به کمتر از 0.5 (باید زیاد شود)
کد E06زرد چشمک زنتابستانه قبل از باز شدن آب/ استندبای فقط چراغقطعی NTC (سنسور تشخیص دما) آب گرم مصرفی
کد E07زرد چشمک زنزمستانه/ تابستانه/ استندبای فقط چراغقطعی NTC (سنسور تشخیص دما) گرمایش
کد E11زرد چشمک زن_حس شدن شعله قبل از ارسال فرمان برد به شیرگاز و مشکل از شیر گاز یا برد
دما + چشمک زنزرد چشمک زنزمستانه/ تابستانه با باز شدن آبعمل کردن کلید فشار/ ایراد در ترموستات ایمنی دود یا قطعی کابل متصل به آن/
کافی نبودن فشار آب مدار گرمایش

تعمیر،عیب یابی و سرویس پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

پکیج ها در حالت کلی باید هر 6 ماه ک بار سرویس شوند تا اگر اختلالی در آن ایجاد می ود، برطرف شود و برای فصل بعد مشکلی ایجاد نکند. پکیج بوتان مدل پرلا نیز در این مورد صدق می کند. سرویس کردن پکیج نه تنها به بهبود عملکرد آن کمک می کند بلکه موجب افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد.

مشکلات و خرابی های رایج پکیج Perla pro 24rsi

برخی اط مشکلاتی که ممکن است برای این مدل پکیج به وجود بی آید به شرح زیر است:

روشن نشدن مشعل پکیج

علل روشن نشدن مشعل پکیج پرلا میتواند موارد زیر باشد:

  • ایراد و مشکل در فشار آب
  • مشکل در جریان برق
  • ایراد در شیر گاز
  • مشکل در هوای ورودی
  • ایراد در سنسور های کنترل کننده 

برای رفع مشکل ذکر شده و روشن شدن مشعل باید به بررسی میزان جریان آب/ برق/ شیر گاز منزل پرداخت. همچنین باید دودکش را تمیز نمود و اگر مشکل از سنسور های کنترل بود از یک تعمیرکار مجرب کمک گرفت که پس از بررسی آن را تعمیر و یا تعویض کند.

مرتبط:   بهترین نمایندگی بوتان اراک【لیست 10 تایی】✔️ فروش 🔧 تعمیرکار

گرم نشدن پکیج

دلایل گرم نشدن پکیج میتواند به صورت زیر باشد:

  • کم بودن آب در مدار گرمایش
  • نداشتن دودکش مناسب
  • کم بودن فشار گاز
  • مشکل در لوله کشی مدار پکیج
  • بسته بودن شیرهای داخلی و خروجی

برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار مجرب کمک گرفت. او با بررسی میزان فشار گاز و شیرهای داخلی و خروجی، آن ها را تعمیر یا تعویض می نماید.

بیش از اندازه داغ شدن پکیج

علل داغی بیش از حد پکیج می تواند به شرح ذیل باشد:

  • تجمع آهک در پکیج
  • هوا گرفتگی پکیج
  • خرابی و ایراد در پمپ
  • مسدود شدن سیستم
  • خرابی در قطعه ترمیستور
تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو
تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

برای حل موارد ذکر شده، تعمیرکار مجرب به پاکسازی آهک، هواگیری، بررسی پمپ و ترمیستور و یا تعویض هر یک از این موارد می پردازد.

پایین بودن دمای آب

از دلایل کاهش دمای آب پکیج پرلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش از حد یا کمتر از حد ممکن بودن فشار گاز
  • نوسانات در جریان آب منزل
  • باز نبودن یا انسداد شیر اهرمی
  • عدم تنظیم درجه حرارت آب
  • استفاده از پمپ آب در منزل 

برای حل هر یک از علل گفته شده باید طبق آن مورد به بررسی عوامل آن پرداخت.

داشتن سرو صدای بیش از حد

برخی از علت های پر سر و صدا بودن پکیج موارد زیر است:

  • وجود هوا در سیستم پکیج
  • استهلاک پکیج و قطعات آن
  • رسوب گرفتن قطعه مبدل

برای این که پکیج دچار استهلاک نشود، همان طور که گفته شد باید هر 6 ماه یک بار برای سرویس پکیج اقدام نمود. همچنین برای دو عامل دیگر باید دستگاه رسوب زدایی یا هواگیری شود که برای همه ی این ها نیاز به تعمیرکار پکیج است.

زیاد و بیش از حد داغ شدن آب پکیج

علل داغی بیش از حد آب به صورت زیر است:

  • خرابی و مشکل در قطعاتی مثل ترموستات که دمای آب پکیج را تنظیم می کنند.
  • پایین بودن فشار ورودی آب
  • بالا بودن فشار گاز 

در صورتی که تعمیرکار موارد مؤثر در گرم شدن پکیج را بررسی کرد و عامل آن را پیدا ننمود، می بایست ترموستات را تعمیر و یا تعویض نماید.

کم بودن فشار آب پکیج

اگر فشار آب پکیج کاهش پیدا کرده است، می تواند دلایل زیر را داشته باشد:

  • مشکل و خرابی در شیر آب منزل
  • انسداد فیلتر سختی آب

رفع دو مورد گفته شده با بررسی فشار شیرآب یا تعویض کردن فیلتر سختی آن امکان پذیر خواهد بود.

استشمام بوی گاز

برخی از موارد استشمام گاز در محیط اطراف پکیج به صورت زیر است:

  • وجود نشتی در پکیج 
  • گرفتگی لوله‌ های پکیج
  • خرابی قطعه فلوسوئیچ

برای رفعف این مورد باید حتما از یک تعمیرکار کجرب کمک گرفت تا آن را بررسی و عیب یابی کند تا بتواند به راحتی آن را برطرف کرد.

نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل perla و perla pro

هواگیری در حالت کلی در همه ی پکیج ها یکسان است و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا هنگامی که در پکیج هوا وجود داشته باشد، در ایمنی و عملکرد آن مشکل به وجود می آید و باعث می‌شود که بخشی از پکیج سرد و بخشی دیگر گرم شود. همچنین برای اینکه آب گرم دارای فشار مناسب باشد و سر و صدای کمتری از داخل لوله‌های پکیج ایجاد می شود، پس باید در زمان مناسب اقدام به هواگیری کرد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که هوا در کدام یک از رادیاتورها یا قسمت از پکیج ایجاد شده و بعد اقدام به هواگیری کرد. مواردی که نشان می دهند یک پکیج نیاز به هواگیری دارد، در ادامه ذکر شده است:

  • گرم نشدن آب
  • سرد شدن یا گرم نشدن قسمت‌هایی از شوفاژ
  • در تابستان‌ها نیز که رادیاتورها خاموش هستند، باید هوای موجود در داخل پکیج را تخلیه شود تا در زمانی که از آب گرم مصرفی استفاده می‌کنید، مشکل ایجاد نشود.

مراحل هواگیری پکیچ بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

حال برای این که پکیج را بتوان هواگیری کرد باید مراحل زیر را طی کرد:

  1. دانستن محل قرارگیری شیر پرکن و محل قرارگیری پیچ هواگیری (زیرا در طول این فرایند، با آن ها سرو کار خواهید داشت). شیر پرکن برای تنظیم فشار دستگاه است و معمولا زیر دستگاه قرار دارد که برای تخلیه آب پکیج است.
  2. خاموش کرد پکیج
  3. باز کردن پیچ شیر بازکن با آچار در قسمت بالا و سمت چپ رادیاتور به دلیل خارج شدن آب و هوا با یکدیگر (پس بهتر است ظرفی در زیر پیچ قرار داده شود).
  4. بستن شیر بازکن بعد از خارج شدن و تخلیه هوا
  5. بررسی و تنظیم فشار پکیج
  6. برای تنظیم فشار، شیر هواگیری را باز کرده و اجازه دهید فشار پکیج به آرامی بالا برود و زمانی که به حد استاندارد خود رسید، شیر را ببندید (نباید از میزان ۲ بار بالاتر رود).

ریست (Reset) کردن پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

نیاز به Reset یا راه اندازی مجدد دستگاه ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. برای نمونه یکی از متعدد ترین خطاها و ارورهایی که در پکیج بوتان مدل پرلا دیده می شود، ارور E01 است که بهتر است قبل از اقدام به هرگونه حل و رفع مشکل، یک بار دستگاه را ریست کرده تا اگر ارور به دلیل مسئله ای مثل قطی گاز به وجود آمده است برطرف شود. از این رو دیگر نیازی بهه کمک گرفتن از تعمیر کار و پرداخت هزینه ی اضافی نخواهد بود.

ریست کردن کردن در پکیج های مختلف، روش های مختلفی دارد. برای این کار الزاماً نیاز به وجود دکمه ی Reset در پکیج نیست. برای ریست کردن پکیج بوتان مدل پرلا باید کلید سمت چپ (ولوم کم و زیاد کردن دمای شوفاژ) را روی حالت off قرار داد و مجددا روی حالت تابستانه/ زمستانه تغییر داد.

دفترچه راهنما پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

دفترچه ی راهنما برای حل بسیاری از مشکلات احتمالی در زمینه پکیج به ما کمک می کند.

در این دفترچه اطلاعاتی مانند مشخصات فنی، اقدامات لازم برای نصب پکیج، نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه، تنظیم صفحه کنترل پکیج، راهنمای عیب یابی و استفاده از دستگاه و توصیه ای ایمنی و نگهداری و… نوشته شده است.

برای استفاده از آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید و از آن بهره ببرید.

مدل پرلا پرو Perla Pro 24,28i:

خرید پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

برای خرید انواع مدل های پکیج های بوتان به خصوص مدل PERLA می توان به دو صورت اقدام کرد. هم می توان از نمایندگی های معتبر شرکت بوتان به شکل حضوری برای خرید اقدام کرد و هم می توان از سایت های فروشگاه بوتان کمک گرفت و پکیج مورد نظر خود را طبق مشخصات و اطلاعاتی که در سایت ذکر شده و مد نظرتان است، انتخاب و خریداری کنید؛ این روش همچنین دارای مزایایی مثل قیمت و تخفیف ویژه به همراه گارانتی اصلی شرکت بوتان با نصب و حمل رایگان است.

قیمت پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

عوامل مختلفی در قیمت پکیج ها و حتی قطعات آن تاثیرگذار است. گاهی به سراغ قیمت برای خرید و گاهی به سراغ قیمت برای تعمیر پکیج می رویم. هر کدام از این دو موضوع بستگی به نوع پکیج، قیمت متغیری خواهند داشت. در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. برند پکیج دیواری
  2. قطعه خراب شده و میزان خرابی
  3. موقعیت مکانی
  4. دستمزد تکنسین 

در حالت کلی برای هر دو مورد گفته شده، بهتر است از مراکز و سایت های معتبر اقدام کرد تا افراد متخصص و مجرب به آن رسیدگی کنند.

مقایسه پکیج ها

در ادامه می خواهیم به مقایسه پکیج های پارما و پرلا بپردازیم و ببینمیم کدام یک مناسب تر و بهتر است:

مقایسه پکیج پارما و پرلا

پکیج پرلا و پرلا پروپکیج پارما
دیجیتالآنالوگ
گران ترارزان تر
کیفیت بالاکیفیت متوسط
دارای قطعات خارجی با کیفیتدارای قطعات با کیفیت خارجی یا ایرانی 
ظرفیت: 24000/28000/36000 ظرفیت: 22000/24000
مناسب برای متراژ 350-140 مترمناسب برای متراژ تا 140 متر
فن دارفن دار
دو مبدلهدو مبدله

در نتیجه برای خرید پکیج های بوتان میتوان مدل های مختلف با مشخصات متنوعی را انتخاب نمود، ولی بین دو پکیج نام برده شده (parma و perla)، همانطور که در جدول مشخص است، پکیج پرلا پرو به صرفه تر و با کیفیت تر و همچنین مناسب برای محیط های بزرگ تر است.

جمع بندی

برای خرید پکیج پرلا، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی پکیج پرلاپرو در تهران و سایر شهرستان ها است. همچنین با داشتن کارت گارانتی و ضمانت، میتوانید از خدمات پس از فروش نمایندگی Perla برای نصب، سرویس و تعمیر پکیج PerlaPro در تهران و سایر شهرستان ها بهره مند شوید.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا