رپورتاژ آگهی

تعادل قیمت مسکن در مناطق رو به رشد

اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را داشته باشید نحوه قیمت گذاری مناطق را میبایست در نظر داشته و فاکتورهایی که بر روی قیمت یک محدوده موثر میباشند را لازم است بدانید . در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم که چرا در یک محدوده نوساز و یا در حال ساخت قیمت ها تعادل بیشتری نسبت به یک منطقه با بافت قدیمی دارند در حالیکه کیفیت ساخت ، شهرسازی مدرن در منطقه با امکاناتی که در واحد وجود دارد به مراتب بهتر است تا اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را دارید بتوانید این موضوع را ارزیابی نمایید که با مبلغی که هزینه مینماید آیا بهترین خرید نسیبتان خواهد شد یا خیر . البته در نظر داشته باشید مقایسه ما بر اساس مناطق شمالی شهر که نحوه قیمت گذاری به شهرت آنها از قدیم است نمیباشد و سعی ما در مقایسه مناطقی با شرایط مشابه است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فضای قابل ساخت و تقاضا

زمانیکه یک منطقه در حال ساخت است و فضای ساخت در آن وجود دارد قطعا تعداد سازنده ها و پروژه های ساختمانی در حال ساخت نیز در آن زیاد است و از این رو شرایطی که برای فروش اعلام میشود متنوع و رقابتی است . این اولین و مهمترین دلیل برای قیمت گذاری در یک منطقه است کما اینکه در مناطق شمالی تهران که اکنون فضای ساخت محدود شده است اگر زمینی معامله شود تمامی املاک و سازنده های آن منطقه قیمت آنرا مبنی قرار میدهند چون میدانند در صورتیکه آپارتمان در حال ساخت یا ساخته شده خود را به فروش برسانند برای خرید زمین باید قیمت جدید را پرداخت نمایند . 

اما در مناطقی که ساخت و ساز در آن جریان دارد و کمبود زمین نیز وجود ندارد شرایط اینگونه نیست و این دلیلی است بر اینکه به عنوان مثال در منطقه 22 تهران چیتگر که پر از برج های در حال ساخت و زمین های خالی است شما میتوانید یک آپارتمان با قیمت محدوده خیابان طرشت در نزدیکی میدان آزادی پیدا نمایید و با همان قیمت در برج های منطقه 22 بیابید که از نظر وسعت ، فضای پارک ، ترافیک ، فضای سبز ، شهرسازی مدرن و همچنین امکانات برج نشینی قطعا میتواند برای فردی که تعصب روی سکونت در منطقه ای خاص نداشته باشد گزینه مطلوب تری باشد . همچنین مرکز خرید ایرانمال در نزدیکی پروژه بقیه الله 5 ، دریاچه چیتگر ، پارک جنگلی ، آبشار همگی از امکانات و مراکز رفاهی این محدوده میباشند و بد نیست بدانید مرکز خرید مذکور وسیع ترین در دنیا میباشد که مجموع رتبه دوم و سوم که در کشور چین واقع شده باز هم از آن کوچکتر است !

شرایط متنوع فروش

حساب و کتاب هر سازنده برای ساخت و اتمام پروژه اش به گونه ای است در برخی مقاطع ساخت نیازمند پول و تزریق سرمایه باشد در نتیجه برخی موارد میتوان گزینه های مطلوبی را با قیمت مناسب یافت به شرطی که در منطقه ای که تعداد ساخت و ساز زیاد است و گزینه های خرید برای خریدار فراوان باشد این موارد به وفور پیدا خواهند شد در غیر اینصورت اگر بخواهیم مثالی برایتان بزنیم در سعادت آباد تهران قیمت کوچه به کوچه مشخص است و تقاضا نیز برای سکونت در آن محدوده زیاد است و سازنده اگر نیازمند پول باشد نیز لازم نیست تخفیف چندانی برای فروش سریعتر واحد خود ارائه دهد زیرا حجم تقاضا به گونه است که نیاز به این کار نیست.

مرتبط:    طب سوزنی در منزل: راهی نوین برای درمان و آرامش

این وضعیت تنها منوط به تهران نیست بلکه در حومه تهران و استان های مجاور انبوه سازی های بسیاری انجام گرفته که شرایط بسیار متنوعی برای فروش ارائه داده اند و بطور کلی برای افرادی که در حال حاضر سرمایه لازم برای خرید یک ملک آماده را نداشته باشند میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد که پس از چند سال و به ثمر رسیده سرمایه گذاری و تحویل گرفتن واحد بتوانند آنرا برای سکونت یا خرید واحد دلخواه سرمایه گذاری نمایند . گزینه هایی که بصورت اقساطی ، وام بانکی و یا تسویه حساب مقطعی همگام با پیشرفت پروژه ارائه میشوند .

رشد منطقه را در نظر بگیرید

زمانیکه یک محدوده از لحاظ شهرسازی مدرن و بروزتر باشد سالهای بیشتری روی بورس خواهد ماند زیرا پتانسیل ساخت و ساز در آن وجود خواهد داشت که قطعا هرچه نوسازی در منطقه بیشتر انجام شود شکل و شمایل بافت قدیمی تر نیز سریعتر عوض خواهد شد . به عنوان مثال در یک محدوده که دارای بافت قدیمی است تغییر شکل آن محدوده بسیار کند انجام خواهد شد و این خود دلیلی برای عدم پیشرفت و رشد آن محدوده خواهد شد حتی اگر ساختمانهای بروزی در آنجا ساخته شوند.

فرض بر این بگذارید که در یک کوچه یک آپارتمان لوکس ساخته شود ولیکن دیگر خانه های همگی قدیمی باشد این موضوع قطعا روی قیمت آن واحد نوساز تاثیر خواهد گذاشت در صورتیکه اگر در یک کوچه به جای 1 آپارتمان 5 ساختمان شروع به نوسازی و ساخت نمایند قطعا قیمت آنها بیشتر خواهد شد و نا خودآگاه بقیه بافت نیز اقدام به این کار مینمایند و این نیازمند این است که بافت منطقه ظرفیت انجام این کار را داشته باشد پس نتیجه این است که منطقه ای که بروزتر و مدرن تر ساخته میشود میتواند پتانسیل بیشتری برای سالهای آتی داشته باشد که بافت آن تغییر کند و بروز شود .

مرتبط:   اهمیت استفاده از لوازم آرایشی اورجینال و باکیفیت
ترک عادت موجب پیشرفت

حتما از بزرگترها در هنگام صحبت شنیده اید که فلان منطقه یک زمان بیابان بوده و کسی آنجا نمیرفته ! بله قطعا شنیده اید زیرا هر منطقه ای که در تهران وجود دارد یک زمان بیابان و در حال ساخت بوده و این را بزرگترها به خوبی به خاطر می آورند و حتما نیز بعد از شنیدن این جمله سری تکان داده اید و گاهی هم جواب داده اید که چرا آینده نگری نداشته و در آن منطقه سرمایه گذاری نکرده اید ؟!

نکته ای که باید به آن فکر کنید این است که آیا شما هم اکنون این مناطق در تهران و حومه را شناسایی کرده اید و آیا خود شما بر روی این مناطق سرمایه گذاری نموده اید که این توقع را از بزرگترها داشته اید ؟ پس بدانید اگر هم اکنون فضایی در حال رشد بوجود آمده است فرصتی است که در مورد آن تحقیق نمایید و اگر به خانه و محلی که در آن زندگی مینمایید عادت کرده اید و حوصله عوض کردن آنرا ندارید دقیقا همان کاری را دارید میکنید که ایراد آنرا به بزرگترها گرفته اید . در این مطلب با روشن نمودن این موضوع که تعادل قیمت مسکن در مناطق رو به رشد به گونه ای است که اگر فرصت را غنیمت بشمارید میتوانید سرمایه گذاری مناسبی در این نواحی انجام دهید سعی بر این موضوع داشتیم که شما را با این فرصت آشنا نماییم تا اگر قصد سرمایه گذاری در خرید مسکن را دارید فرصت های پیش رو را بهتر شناسایی نمایید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا