قالیشویی

روشهای پاک کردن جوهر از روی فرش

دلایل زیادی از جمله بچه هایی که مشق مینویسند، میتواند منجر به ریختن جوهر بر روی فرش شود، و سوالی که برای خیلی از مادران بوجود می آید این است که چطو لکه جوهر را از روی فرش پاک کنیم؟ در ایرانیجو با روشهای پاک کردن جوهر از روی فرش با شما هستیم.

لکه جوهر روی فرش را چگونه پاک کنیم؟

از بین بردن لکه جوهر از روی فرش می تواند چالش برانگیز باشد بخصوص زمانی که جوهر خودکار یا روان نویس یا سایر لوازم التحریر روی فرش بریزد.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش
پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

در اینجا چند راه کار برای زمانهای ریختن جوهر روی فرش پیشنهاد شده است.

فوراً لکه را پاک کنید

به محض اینکه متوجه لکه جوهر شدید، از یک پارچه سفید تمیز یا حوله کاغذی استفاده کنید تا به آرامی آن ناحیه را پاک کنید. از مالیدن لکه جوهر با دست خودداری کنید، زیرا باعث گسترش بیشتر آن می شود.

استفاده از ماست برای پاک کردن لکه جوهر

یکی از روشهای از بین بردن جوهر از روی فرش استفاده از ماست است. در این روش مقداری ماست را روی لکه جوهر بکشید و به آرامی آن را هم بزنید، زمانی که ماست با جوهر ترکیب شد با کمک یک قاشق ماست را از روی فرش جمع کنید، خواهید دید که کاملا لکه جوهر را پاک میکند.

استفاده از شامپو بچه

یکی دیگر از راهکارهای خانگی پاک کردن لکه جوهر استفاده از شامپو بچه است. برای این کار میتوانید مقداری شامپو بچه را روی جوهر بریزید و چند دقیقه صبر کنید، میتوانید یک دستمال مرطوب با آب گرم را نیز روی آن بگذارید تا بهتر جوهر را حل کند، در نهایت نیز با یک حوله تمیز، باقیمانده لکه را پاک کنید.

مرتبط:   قالیشویی چیست؟ بررسی انواع قالیشویی وخدمات آنها

از پاک کننده لکه جوهر استفاده کنید

پاک کننده های لکه جوهر تجاری در بازار موجود هستند که به طور خاص برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش ها طراحی شده اند. دستورالعمل های روی محصول را به دقت دنبال کنید و طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید.

راه حل های خانگی را امتحان کنید

همچنین می توانید برخی از محلول های خانگی را برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش امتحان کنید. به عنوان مثال می توانید محلولی از یک قسمت سرکه سفید و دو قسمت آب را مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید. محل را به آرامی بمالید و این کار را تکرار کنید تا لکه محو شود.

استفاده از الکل

یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن لکه جوهر از روی فرش، استفاده از الکل است. یک پارچه سفید تمیز را با الکل مرطوب کنید و لکه را پاک کنید. ابتدا الکل مالش را روی قسمتی از فرش تست کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی شود.

از شامپو فرش استفاده کنید

اگر لکه جوهر همچنان باقی مانده است، می توانید از شامپو فرش استفاده کنید. برای اینکار با استفاده از راهنمای استفاده ای که بر روی آن نوشته شده است برای پاک کردن کله جوهر استفاده کنید.

کاملاً بشویید

پس از استفاده از هر محلول تمیزکننده، حتماً محل را با آب کاملاً بشویید تا باقیمانده آن پاک شود. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

مرتبط:   قالیشویی در بجنورد، شستشوی فرش، موکت و تابلوفرش

پاک کردن لکه جوهر با ماست

ماست یک حلال موثر برای پاک کردن لکه جوهر است. برای پاک کردن لکه جوهر با ماست، ابتدا چند قاشق ماست کم چرب را روی لکه جوهر بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک قاشق ماست را از روی فرش یا مبل جمع کنید. ماست تمام جوهر را به خود جذب کرده و رنگی شده است. در عوض الیاف فرش یا مبل به طور کامل از جوهر پاک شده است. برای پاک کردن ماست ریخته شده روی فرش یا مبل می‌توانید از یک دستمال تمیز و مرطوب استفاده کنید.

پاک کردن لکه جوهر با اسپری مو

اسپری مو نیز می‌تواند به پاک کردن لکه جوهر از روی فرش یا مبل کمک کند. برای این کار، ابتدا اسپری مو را روی لکه جوهر اسپری کنید. سپس یک دستمال حوله‌ای روی لکه قرار دهید تا رنگ جوهر را به خود جذب کند. چند بار این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. در نهایت با یک حوله تمیز و سفید که خیس کرده‌اید فرش یا مبل را پاک کنید.

پاک کردن لکه جوهر با شامپو فرش

یک پیمانه شامپو فرش را با آب سرد مخلوط کنید. سپس یک دستمال سفید و تمیز را به این محلول آغشته کنید و چند بار روی لکه بکشید تا آن را از روی الیاف فرش یا مبل پاک کند. بعد از تمیز شدن لکه فرش یا مبل را با یک حوله خشک پاک کنید تا مرطوب باقی نماند.

مرتبط:   آقای فرش کجاست؟ آدرس، لوکیشن و شماره تماس اقای فرش

پاک کردن لکه جوهر با سرکه سفید و مایع ظرفشویی

اگر لکه جوهر قدیمی است، می‌توانید از سرکه سفید و مایع ظرفشویی برای پاک کردن آن استفاده کنید. برای این کار، یک فنجان سرکه سفید را با کمی مایع ظرفشویی و کمی آب مخلوط کنید. سپس یک تکه ابر را به محلول فوق آغشته کنید و روی لکه جوهر بکشید. با این کار لکه جوهر جذب ابر می‌شود و از روی الیاف فرش یا مبل پاک می‌شود.

برای پاک کردن لکه‌های بزرگ و قدیمی‌تر باید چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.

با یک متخصص تماس بگیرید

اگر نمی توانید با استفاده از روش های فوق لکه جوهر را از روی فرش خود پاک کنید، بهتر است با یک سرویس قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید. قالیشویی ها با داشتن دستگاههای مخصوص و مواد شوینده قوی به راحتی میتوانند فرش شما را تمیز و درخشان کنند.

سخن پایانی

توجه: هنگام تلاش برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش، مهم است که به سرعت عمل کنید و از اعمال نیروی بیش از حد خودداری کنید، زیرا شستشوی تهاجمی یا استفاده از مواد شیمیایی خشن می تواند به الیاف فرش آسیب برساند. همیشه هر محلول تمیز کننده ای را ابتدا روی قسمتی از فرش که مشخص نیست تست کنید تا مطمئن شوید که تغییر رنگ یا آسیبی ایجاد نمی کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا