البرز

شهر جدید هشتگرد کجاست؟ شهر جدید مهستان و آب و هوای آن، قیمت خرید واجاره خانه

شهر جدید هشتگرد کجاست ؟ شهر جدید مهستان شهری در استان البرز است که با تغییر نام از هشتگرد به مهستان در سال 1400 ایجاد شد. و آب و هوای آن ، قیمت خرید واجاره خانه ، امکانات رفاهی تفریحی و اموزشی ، راه های دسترسی به این منطقه ، مقایسه این منطقه با قسمت های دیگر

شهر جدید هشتگرد یا مهستان کجاست؟

شهر جدید هشتگرد در استان البرز و در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده؛ این شهر از نظر تقسیمات کشوری شهری مجزا از شهر قدیم بوده و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است.

لوکیشن شهر جدید مهستان (هشتگرد) روی نقشه گوگل

با کلیک بر روی نقشه زیر میتوانید جزییات بیشتر از لوکیشن و موقعیت شهر جدید مهستان دریافت کنید.

لوکیشن شهرجدید هشتگرد (مهستان) روی نقشه
لوکیشن شهرجدید هشتگرد (مهستان) روی نقشه

نام دیگر شهر جدید هشتگرد، شهر جدید مهستان است و یکی از ظرفیت های اقامتی جدید در فاصله 68 کیلومتری تهران است. دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق اتوبان قزوین تامین می گردد؛ که این آزاد راه به وسیله سه تقاطع غیر همسطح به شهر مرتبط می شود.

شهر جدید هشتگرد متشکل از بخش های صنعتی و مسکونی است. بخش صنعتی شهر دارای مساحت بالغ بر 200 هکتار است که در جهت تامین اشتغال ساکنین شهر طراحی شده، بخش مسکونی شهر دارای حدود 41 هزار واحد مسکن مهر است که از این تعداد، 28 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده؛ طبق آخرین آمارها جمعیت ساکن در شهر نزدیک به 70 هزارنفر است که با روند تکمیل زیر ساخت های رفاهی در حال رشد می باشد.

شهر جدید هشتگرد

هدف ایجاد شهر جدید هشتگرد یا مهستان

شهرهای جدید در واقع در راستای کنترل جمعیت و به دنبال آن قیمت زمین و مسکن کلانشهرها به وجود آمده اند. شهر جدید هشتگرد در استان البرز که از دو بخش مسکونی و صنعتی تشکیل شده، یکی از این شهرهاست. امکانات رفاهی شهر، نزدیکی به کرج، زمین های کشاورزی حاصلخیز و خط متروی اختصاصی هشتگرد که به شبکه متروی تهران متصل است، باعث شده که این شهر در جذب جمعیت و اشتغال آفرینی، عملکرد خوبی داشته باشد و هر روز هم مورد توجه بیشتری جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن و صنعت و کشاورزی قرار گیرد.

فاصله کرج تا شهر جدید مهستان (هشتگرد) چقدر است ؟ مسیر رسیدن به شهرجدید مهستان

برای اینکه از کرج به شهرجدید مهستان بروید کافی است بر روی تصویر زیر کلیک کنید و بهترین مسیر را مشاهده کنید.

مسیر رفتن به شهر جدید هشتگرد (مهستان) از کرج
مسیر رفتن به شهر جدید هشتگرد (مهستان) از کرج

شهرهای جدید چه اهدافی را دنبال می کنند؟

مهمترین اهدافی که در راستای ایجاد شهرهای جدید پیش بینی شده عبارتند از:

  1. جلوگیری از توسعه بی رویه شهرهای پرجمعیت
  2. کنترل قیمت زمین در کلانشهرها
  3. جذب سرریز جمعیت از شهرهای بزرگتر به دنبال ایجاد کانون های اشتغال در شهرهای جدید
  4. جلوگیری از به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ و پایتخت
  5. سبک شدن بار ترافیکی و تراکم ناخالص جمعیت در کلان شهرها
  6. محافظت از اراضی کشاورزی حومه شهرهای بزرگ و استفاده از زمین های غیر زراعی در جهت ساخت و ساز شهرهای جدید
  7. عرضه واحدهای مسکونی با بهای تمام شده کنترل شده برای اقشار مختلف متقاضیان
  8. کاهش آلودگی های زیست محیطی حاصل از فعالیت های صنعتی در شهرهای بزرگ
  9. کاهش مشاغل کاذب و مخرب که در پی توسعه شهرهای بزرگ به وجود می آید.
مرتبط:   شهرستان ساوجبلاغ، منطقه ها، آب و هوا، نقشه، خرید ویلا و باغ

شهرهای جدید مهمترین پدیده عصر جدید و مظهر تمدن های جدید محسوب می شوند.

نقشه شهر جدید هشتگرد

زیر ساخت ها و امکانات رفاهی شهر جدید مهستان

در پاسخ به این سوال که شهر جدید هشتگرد از چه جهاتی مناسب است باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقل مکان شرکت های دانش بنیان دانشگاهی به منطقه مذکور
  • آب و هوای معتدل کوهستانی و تابستان های خنک تر از تهران
  • آلودگی به مراتب کمتر از تهران، کرج و قزوین
  • چشم انداز احداث پارک های علم و وفناوری در دهه آینده
  • اتصال به شبکه مترو تهران و کرج
  • زمین های مناسب با مالکیت عمومی و قابلیت واگذاری به غیر
  • خاک مقاوم جهت بلند مرتبه سازی و دور بودن از گسل های زلزله خیز
  • همجوار بودن شهرک صنعتی هشتگرد در کنار بخش مسکونی

در شهر جدید هشتگرد چندین مدرسه نوساز احداث شده که بعضی از آنها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند و در برخی نیز به علت پایین بودن تعداد متقاضی فعلا ثبت نام دانش آموزان صورت نگرفته. چشم انداز توسعه شهر بر اساس ساخت خانه های ویلایی 2 تا 3 طبقه هست که نسبت به برج سازی ارجحیت دارد و در صورت تحقق این مسئله، باعث کاهش تراکم و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد شد.

راه های دسترسی به شهر جدید مهستان(شهر جدید هشتگرد):

  • دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق اتوبان قزوین تامین می گردد؛ که این آزاد راه به وسیله سه تقاطع غیر همسطح به شهر مرتبط می شود.
  • مترو

مترو هشتگرد با 25 کیلومتر طول از کیلومتر 40 به خط پنج مترو تهران متصل می شود.

این مترو در بخش هایی به صورت همسطح ساخته شده. احداث این خط مترو در سال 1387 شروع شد و در دهم دی ماه 1398 به بهره برداری رسید.

حداکثر سرعت قطارها در خط مترو هشتگرد 140 کیلومتر در ساعت است که این سرعت به منزله طی حد فاصل ایستگاه مترو صادقیه تهران تا ایستگاه شهر جدید در 40 دقیقه است.

خط مترو مذکور قابلیت جابجایی بیش از 250 هزار مسافر در روز را از پایتخت به شهر جدید و بالعکس دارد.

پیش بینی می شود با راه اندازی مترو و سهولت در رفت وآمد، جمعیت هشتگرد جدید در 15 سال آینده تا 10 برابر افزایش یابد و این شهر به یکی از مهمترین کانون های جذب سرریز جمعیت تهران و کرج تبدیل شود.

مرتبط:   روستاهای طالقان کدامند؟ لیست 85 تایی

مترو هشتگرد

بازده سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد

تا چندی پیش تعداد زیادی از واحدهای ساخته شده در هشتگرد، خالی از سکنه بود و متقاضیان مسکن در حال کاهش بودند و دلیل آن هم چیزی نبود جز عدم دسترسی مطلوب به پایتخت و کمبود امکانات رفاهی و خدمات شهری که پاسخگوی نیازهای جمعیت ساکن نبود.

به علت مازاد عرضه بر تقاضا، رشد قیمت در این شهر چندان محسوس نبوده است؛

ولی در سال اخیر پس از راه اندازی خط متروی هشتگرد به گلشهر و خط 5 متروی تهران و بالا رفتن سریع قیمت مسکن در کلانشهرهای تهران و کرج، تعداد زیادی از جمعیت این شهرها به دنبال خرید خانه ارزان تر و مهاجرت به هشتگرد هستند و این روند باعث افزایش تقاضا در زمان بسیار کم برای خرید واحدهای مسکونی شده است .

در پی آن ساخت و تکمیل امکانات رفاهی و تاسیسات زیر بنایی و روبنایی با جذب سرمایه بخش خصوصی با سرعت بیشتر انجام خواهد گرفت.

پس قابل پیش بینی است که سرمایه گذاران مسکن در هشتگرد جدید در بازه زمانی کمتری نسبت به شهرهای جدید همتای خود مانند پردیس، پرند و اندیشه بازدهی مطلوب رابه دست آورند.

مراکز تجاری شهر جدید مهستان

مراکز تجاری شهر جدید هشتگرد که از طرف شرکت عمران این شهر به عنوان فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده اند عبارتند از: مجتمع تجاری بهشت، میدان نقش جهان، مرکز تجاری خورشید، مجتمع چند منظوره آفتاب و مجتمع پارسیان.

مجتمع تجاری پارس شهر جدید هشتگرد

مجتمع تجاری خورشید با کاربری تجاری و اداری در میدان ساعت هشتگرد جدید واقع شده و از چهار طرف دارای دسترسی مناسب به شبکه شهری می باشد.

مجتمع تجاری پارسیان شهر جدید هشتگرد

مجتمع پارسیان با مساحت بالغ بر 48000 متر مربع از جمله پروژه هایی است که باعث رونق اقتصادی منطقه در سال های آینده خواهد شد. محل قرارگیری این پروژه در نزدیکی میدان شهرداری است و شامل 1120 واحد تجاری، 46000 پارکینگ، سه سالن سینما، چند سالن ورزشی و فودکورت خواهد بود.

مراکز تحصیلات عالی هشتگرد جدید

شهر جدید هشتگرد همچنین داراری مرکز آموزش علمی _ کاربردی شهرداری نیز می باشد که در میدان امام خمینی واقع شده و یکی از مجهز ترین بیمارستان های استان البرز که تاکنون پیشرفت 70 درصدی در روند ساخت خود را پشت سر گذاشته در شهر جدید هشتگرد در دست احداث است و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

دانشگاه علمی کاربردی شهر جدید هشتگرد
دانشگاه علمی کاربردی شهر جدید هشتگرد

مهم ترین اهداف توسعه کالبدی و زیست محیطی هشتگرد جدید

1. تامین محل اشتغال برای جمعیت سر ریز منطقه

2. تامین محل سکونت در نزدیکی محل اشتغال برای جلوگیری از به هدر رفتن وقت و سرمایه نیروی انسانی و کاهش آلودگی و ترافیک شهری و بین شهری

مرتبط:   کوهسار کرج کجاست ؟ ویژگی های این منطقه ، خرید و اجاره ویلادر کوهسار کرج

3. تامین خدمات شهری برای ساکنین، با در اختیار داشتن فضای کافی

4. حفظ زمین های کشاورزی و باغات و جنگل های اطراف کلانشهرها

5. کاهش تراکم جمعیتی در مناطق پر ازدحام کلانشهرها و توزیع امکانات رفاهی برای تمامی اقشار جامعه

6. جذب جمعیت لازم و به دنبال آن استفاده از حداکثر زیرساخت های موجود

7. جلوگیری از حاشیه نشینی و ایجاد مشاغل کاذب

سایر امکانات شهر جدید مهستان

از دیگر امکانات در دست احداث این شهر جدید، پروژه ساخت 2 باب مسجد، مرکز پلیس و کلانتری، درمانگاه های پزشکی و دامپزشکی، باشگاه های بدنسازی، پارکها و فضای سبز، کتابخانه عمومی، آتش نشانی می باشد. لازم به ذکر است که هشتگرد جدید دارای امکانات رفاهی لوله کشی آب، برق، تلفن، گاز شبکه آبرسانی و جمع آوری فاضلاب استاندارد بوده و در آینده ای نزدیک احتمالا شاهد سیل مهاجرت مردمی از شهرهای تهران و کرج به سمت این شهر نوپا خواهیم بود.

شهر جدید مهستان:

شهر جدید هشتگرد یکی از شهرهای استان البرز است. این شهر در مجاورت شهر هشتگرد قرار دارد و در سال‌های اخیر بنا نهاده شده‌است. از نظر تقسیمات کشوری، شهری مجزا از هشتگرد است و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته‌است.منبع

آینده شهر جدید هشتگرد چطور است؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

با توجه به افزایش افسارگیسخته قیمت ملک در تهران و کرج، بخش زیادی از جمعیت این دو استان در حال مهاجرت به مناطق کمتر رشد کرده مثل شهر جدید هشتگرد هستند و با توجه به راه اندازی مترو ، و مسیر دسترسی راحت از تهران و کرج به شهر جدید هشتگرد، این شهر در چند سال آینده به شدت رشد میکند و یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری می باشد.

امکانات و دسترسی های شهر جدید مهستان چطور است؟

شهر جدید هشتگرد یک شهر در حال توسعه است که با سرعت خوبی در حال رشد است و آینده بسیار خوبی دارد. دسترسی راحت از اتوبان و مترو و راه اندازی امکانات فروشگاهی ، رفاهی و حتی دانشگاهی در این شهر ، زندگی را در آن راحت میکند.

آب و هوای شهر جدید هشتگرد چطور است؟

شهر جدید با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله ای که از کرج و تهران دارد، از آلودگی کرج و تهران به دور است و شرایط آب و هوایی مساعد و خوبی را دارد و حتی بخش کشاوزی خیلی فعالی دارد.

جمع بندی

در این مقاله از ایرانیجو به بررسی شهر جدید مهستان پرداختیم. این شهر که پیشتر با نام شهر جدید هشتگرد شناخته میشد، شهری در استان البرز است که در بخش ساوجبلاغ احداث شد. امکانات نسبتا خوبی دارد و شرایط برای رشد و توسعه این شهر محیا است.

لینک کوتاه: https://b2n.ir/8gerdjadid

4.6/5 - (13 امتیاز)

یکتانت

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. ما فاز ۷ شهرجدید هشتگرد پروژه روماک خریدیم سال ۹۸قیمت ۱۵۰ از سازنده .خیر نبینن. یه واحدو به ۲۰ نفر فروختن. ملک هشتگرد می خرین مواظب باشین‌گاهی خود شرکت عمران هم دست داره

      1. سلام به همگی من مشاور فروش ملک تو شهرجدید هشتگرد هستم چون آب وهوای خوبی داره وبه سرعت در حال رشد قیمت ها روز به روز بالاتر میره جمعیت زیاد میشه امکانات مغازه رستوران کمتراز جمعیته یکی از آشناها روزانه ۱۰۰۰ عدد غذا بیرون بر داره ولی بازم متقاضی زیاده برای سرمایه گذاری عالیه خرید مغازه بهترین سرمایه گذاری

    1. با سلام
      ما امسال یع آپارتمان ۹۰ متری تو هشگرد خریدیم از مسکن مهری ها۲۸۰ میلیون
      پیشنهاد میکنم هرکس میتونه بخره چون برای سرمایه گذاری برا ۷ ۸ سال آینده بهترین موقعیت هستش
      ان شاالله که ماهم ازش خیر ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا